نویسنده: شعیب شاهدی
// دوشنبه, ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۱

سونی در پی ساخت بازی های محبوب پلی استیشن برای موبایل

آگهی‌های استخدام جدید شرکت سونی شامل یک موقعیت سرپرست بخش موبایل می‌شود و به ارائه نسخه موبایل مجموعه‌های پرطرفدار پلی استیشن اشاره می‌کند.

طبق گزارشی که چند وقت پیش در سایت بلومبرگ منتشر شد شرکت سونی اخیرا تغییراتی را در اولویت‌های خود اعمال کرده است. طی این تغییرات قرار است پلی استیشن دیگر زمان و منابع خود را روی بازی‌های کوچکتر مصرف نکند بلکه به‌جای آن تمرکز این شرکت روی بازی‌های بلاک‌باستر و AAA قرار می‌گیرد. البته در آگهی‌های استخدامی که اخیرا منتشر شده است مشخص شد که سونی به دنبال جذب یک نفر در جایگاه سرپرست موبایل PlayStation Studios است. این موضوع نشان‌دهنده تمایل این شرکت برای حضور در زمینه‌های جدید خارج از بازار کنسول‌ها است. یکی از این زمینه‌ها بازی‌های موبایل است.

در این آگهی عنوان شده است که سونی به‌دنبال «توسعه‌ی برنامه‌ی استراتژی بازی‌های موبایل برای PlayStation Studios و ساخت بستر مناسب برای فرصت‌های توسعه در آینده» است.طبق این آگهی هدف این شرکت «گسترش دادن فرآیند ساخت بازی از کنسول‌ها و پی سی به‌سمت گوشی‌های همراه و سرویس‌های آنلاین و همچنین تمرکز بر ارائه نسخه‌های اقتباسی از بازی‌های پرطرفدار پلی استیشن برای موبایل» است.

از مجموعه‌های محبوب پلی استیشن می‌توان به گاد آف وار، آنچارتد، لست آف آس، گرن توریزمو و... اشاره کرد. تجربه‌ی نسخه‌ی موبایل هر کدام از این بازی‌ها می‌تواند جالب‌توجه باشد. باتوجه‌به ظرفیت مالی بالایی که بازار موبایل گیمینگ از خود نشان داده است و موفقیت آثاری مثل Genshin Impact و PUBG Mobile در کسب درآمدهای فوق‌العاده، جای تعجب ندارد که سونی تصمیم گرفته است در این بازار حضور داشته باشد.

نظر شما درباره‌ی نسخه موبایل بازی‌های محبوب پلی استیشن چیست؟ مخاطبان زومجی می‌توانند نظرات خود را در بخش زیر با ما درمیان بگذارند.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده