// پنجشنبه, ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۰

موج جدیدی از برخورد با متقلبان COD: Warzone ؛ مسدود شدن حساب هزاران کاربر

Raven Software دیروز در موج جدیدی از برخورد با متقلبان Call of Duty: Warzone حساب ده‌ها هزار کاربر متقلب را مسدود کرده است.

Call of Duty: Warzone یکی از بازی‌هایی است که از زمان عرضه‌اش توجه گیمرهای متقلب زیادی را به خود جلب کرده و اکتیویژن در راستای پاک‌‌سازی بازی بتل رویال محبوب خود از این دسته افراد، در چند مرحله دست به مسدودسازی حساب کاربری آن‌ها زده است. حال خبر رسیده که اکتیویژن به‌تازگی دوباره حساب هزاران کاربر متخلف دیگر را بن کرده است.

Raven Software، یکی از استودیوهای توسعه‌دهنده‌ی وارزون خبر داده که موج جدید مسدودسازی حساب‌های کاربری دیروز ۷ آوریل (۱۸ فروردین) اعمال شده و در آن بیش از ۱۵ هزار حساب کاربری در این بازی از دسترس خارج شده است. ریون سافت‌ور همچنین می‌گوید اقدامات قهری این‌چنینی برای هشدار به متقلبان در آینده ادامه خواهد داشت.

ریون سافت‌ور از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون به‌طور متناوب دست به مسدودسازی حساب هزاران کاربر متخلف زده است. آن‌ها در بهمن سال گذشته گفته بودند که تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار حساب را بن کرده‌اند که رقم قابل‌توجه‌ای محسوب می‌شود.

میلیون‌ها بازیکن از سراسر جهان کالاف دیوتی وارزون را بازی می‌کنند و باتوجه‌به گسترده بودن جامعه‌ی کاربری این بازی، پیدا کردن متقلبان و دیگر کاربران متخلف در آن به پیدا کردن سوزن در انبار کاه می‌ماند. البته یافتن متقلبان کار راحت‌تری از پیدا کردن اصطلاحا گیمرهای ترول است و اکتیویژن و ریون سافت‌ور علاوه‌بر حساب متقلبان، به‌دنبال مسدود کردن حساب این دسته از افراد که تجربه‌ی بازی را برای دیگر گیمرها خراب می‌کنند، نیز می‌گردند.

اکتیویژن چندوقت پیش اقداماتی را که آن‌ها برای پیدا کردن متقلبان و مسدودسازی حساب آن‌ها انجام می‌دهند، به اشتراک گذاشت:

  • بهبود نرم‌افزار ضدتقلب در وارزون
  • استفاده از دیگر فناوری‌های تشخیص تقلب در بازی
  • تخصیص منابع بیشتر برای نظارت و برخورد با متخلفان وارزون
  • انتشار منظم اخبار مربوط‌به برخورد با متقلبان و برقراری ارتباط مستقیم با بازیکنان در این زمینه
  • برخورد بدون اقماض با ناشران و توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای تقلب
  • اقدام به مسدودسازی حساب‌های متقلبان به‌صورت متناوب

طبق گفته‌ها، به‌نظر می‌رسد که فصل دوم Call of Duty: Warzone در تاریخ ۲۲ آوریل (۲ اردیبهشت) به اتمام می‌رسد و در آن روز قرار است یک بمب اتمی نقشه‌ی بازی را منفجر کند و با این کار تمام زامبی‌های فصل دوم نابود شوند. همچنین شایعه شده که نقشه‌ی بعدی وارزون مانند بلک آپس کلد وار با حال‌و‌هوای دهه‌ی هشتاد میلادی منتشر خواهد شد.

نظر شما کاربران درباره‌ی اقدامات اکتیویژن برای مقابله با متقلبان چیست؟ آیا آن‌ها را کافی می‌دانید؟ اگر خودتان تجربه‌ای از روبه‌رو شدن با متقلبان دارید، آن را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده