// یکشنبه, ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۹

احتمال حذف قابلیت بازی بین پلتفرمی از بازی Outriders

استودیوی People Can Fly به‌دلیل مشکلاتی که در سرورهای Outriders وجود دارد، این احتمال را مطرح کرده که قابلیت بازی بین پلتفرمی از بازی حذف شود.

در چند روزی که از انتشار بازی شوتر نقش‌آفرینی و کوآپ Outriders می‌گذرد، سرورهای آن در مقاطع مختلف از دسترس خارج شده‌‌اند. استودیوی People Can Fly نیز هنوز مشخص نکرده که چه زمانی بازیکنان می‌توانند با خیال راحت به‌صورت آنلاین با یکدیگر مشغول تجربه‌ی بازی شوند. از طرفی بحث این وجود دارد که یکی از قابلیت‌های مهم و بزرگ اوت‌رایدرز حذف شود. این قابلیت چیزی نیست جز بازی بین پلتفرمی یا کراس پلی. اگر زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا خبر دارید که پیپل کن فلای و اسکوئر انیکس، ناشر بازی به‌دلیل وجود باگی در حالت کراس پلی مجبور شده‌اند تا بخش‌هایی از این قابلیت را فعلا از دسترس خارج کنند.

این‌طور که به‌نظر می‌رسد، بازیکنان پلتفرم‌های مشابه می‌توانند با استفاده از قابلیت کراس پلی با یکدیگر بازی کنند؛ برای مثال، بازیکنان کنسول‌ها با یکدیگر و بازیکنان پی سی نیز با یکدیگر. مسئله این است که کراس پلی بین کنسول‌ها و پی سی از دسترس خارج شده است.

سازندگان می‌گویند مشکل اصلی به‌نوعی ناهماهنگی برمی‌گردد که منجر به عدم تطابق‌ داده‌ها در سرورها شده و در نتیجه باعث می‌شود که بازیکنان در حالت کراس پلی با مشکل روبرو شوند. پیپل کن فلای هنوز اعلام نکرده که چه چیزی باعث ایجاد این ناهماهنگی و بروز مشکل مذکور می‌شود. البته آن‌ها گفته‌اند که رسیدگی به این مشکل را «در اولویت بالایی» قرار داده‌اند و در حال کار روی چندین پچ برای رفع آن هستند.

پیپل کن فلای درباره‌ی این مشکل توضیح می‌دهد: «ما متوجه شدیم که بین کدهای نسخه‌ی کنسولی و پی سی ناهماهنگی وجود دارد. این موضوع باعث عدم تطابق در بک‌اند شده و نتیجه‌ی آن نیز این است که زمانی‌که بازیکنان کنسولی و کامپیوتر همزمان در یک بازی چندنفره حضور دارند، پس از مدتی از بازی بیرون می‌افتند. ما رفع این مشکل را در اولویت بالایی قرار داده‌ایم و در حال کار روی پچ‌هایی هستیم که کدهای تمام نسخه‌ها را با یکدیگر همسان‌سازی و تمام مسائل مربوط‌به آن را حل می‌کند.»

Outriders در حال حاضر روی پلتفرم‌های پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، گوگل استیدیا و پی سی در دسترس است.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی مشکلات آنلاین اوت‌رایدرز چیست؟ اگر شما هم با چنین مواردی روبه‌رو شده‌اید، می‌توانید تجربه‌ی خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده