نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۰

اعلام رسمی خبر تعطیلی فروشگاه ‌های PS3 و PSP توسط سونی

سونی در تأیید شایعاتی که پیش‌تر منتشر شده بود، رسماً اعلام کرد که فروشگاه‌های آنلاین پلی استیشن 3 و کنسول‌های قابل حمل PSP و PS Vita تعطیل خواهند شد.

اوایل این ماه بود که شایعه‌ی جدیدی مبنی بر تصمیم سونی برای تعطیلی تمامی فروشگاه‌های دیجیتالی سه کنسول پلی استیشن منتشر شد. در این گزارش به پلی استیشن 3، PSP و PS Vita به‌عنوان سه پلتفرمی که فروشگاه‌های آنلاین و رسمی آن‌ها به کار خود خاتمه خواهد داد اشاره شده بود. سونی در آن زمان این خبر را تأیید یا تکذیب نکرده بود اما بعد از غیرفعال شدن وبسایت این سه فروشگاه و محدود شدن امکان دسترسی به آن‌ها ازطریق سخت‌افزار این سه کنسول، به نظر می‌رسید که این شایعه جدی باشد. حالا این شرکت به‌صورت رسمی خبر مذکور را تأیید کرده است.

سونی ازطریق وبسایت پشتیبانی پلی استیشن اعلام کرده که فروشگاه‌های PS3 و PSP در ماه ژوئیه به کار خود پایان خواهند داد. از سوی دیگر فروشگاه آنلاین کنسول قابل حمل PS Vita کمی بیشتر فعالیت کرده و نهایتاً در ماه اوت تعطیل خواهد شد. بنابراین کاربران از این تاریخ به بعد قادر به خرید بازی‌ها، بسته‌های الحاقی آن‌ها و صرف هرگونه هزینه داخل بازی ازطریق فروشگاه‌های رسمی سونی نخواهند بود. البته همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد افرادی که قبلاً اقدام به خرید بازی‌های این سه کنسول کرده باشند، همچنان قادر به دانلود محتوای خریداری شده‌ی خود خواهند بود.

کنسول های PS3، PSP و PS Vita

بنابراین بازی ScourgeBringer آخرین بازی منتشر شده برای کنسول PS Vita خواهد بود. توماس آلترن‌برگر، کارگردان این بازی پیش‌تر گفته بود که توسعه‌دهندگان این بازی از تعطیلی فروشگاه‌ آنلاین PS Vita باخبر بودند.

فروشگاه‌های پلی استیشن 3 و PSP دقیقاً از تاریخ ۲ ژوئیه (جمعه ۱۱ تیرماه ۱۴۰۰) و PS Vita از ۲۷ اوت (جمعه ۵ شهریور) تعطیل خواهند شد. اگر قصد خرید هریک از بازی‌های این سه کنسول را داشتید، باید تا پیش از این تاریخ نسبت به خرید آن اقدام کنید.

در پایان می‌توانید نظرات خود را درباره این خبر با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده