نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۲ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۲۴

احتمال تعطیلی فروشگاه‌ های آنلاین پلی استیشن 3، PS Vita و PSP

منابع مختلف گزارش کردند که سونی تصمیم دارد تا پایان تابستان سال جاری فروشگاه‌های آنلاین پلی استیشن 3 و کنسول‌های PSP و PS Vita را تعطیل کند.

براساس گزارش جدیدی که کرک مکیند (Kirk Mckeand) از نشریه The Gamer منتشر کرده، سونی برنامه دارد تا به کار فروشگاه‌های آنلاین مرتبط با پلی استیشن 3 و کنسول‌های قابل حمل PS Vita و PSP خاتمه دهد. این اقدام به‌معنی عدم امکان خرید نسخه‌ی دیجیتالی بازی‌های این سه کنسول در فروشگاه‌های مذکور خواهد بود. ظاهراً فروشگاه‌های PSP و PS3 از تاریخ دوم ژوئیه (۱۱ تیرماه) تعطیل شده و فروشگاه آنلاین PS Vita نیز از ۲۷ اوت (۵ شهریور) بسته خواهد شد. وبسایت گیمر در ادامه اعلام کرده که سونی تا آخر این ماه به‌صورت رسمی این خبر را تأیید کرده و اطلاعات مشابهی را منتشر خواهد کرد.

اما سؤالی که در این گزارش به آن پاسخی داده نشده، امکان دانلود بازی‌های از پیش خریداری شده بعد از تعطیلی فروشگاه‌های مذکور است. فعلاً فرض بر این گرفته می‌شود که خریداران بازی‌های این کنسول‌ها همچنان قادر به دریافت محتوای خریداری شده‌ی خود خواهند بود، اما برای تأیید قطعی این خبر باید منتظر پاسخ رسمی سونی باشیم. این تصمیم مطمئناً در ادامه‌ی اقدام سونی برای حذف بازی‌های پلی استیشن 3 و PS Vita از نسخه‌ی بازطراحی شده‌ی فروشگاه PS Store در وبسایت و اپلیکیشن موبایل آن اتخاذ شده است.

داشبورد قدیمی فروشگاه پلی استیشن

با فرض موثق بودن منبع این خبر، علاقه‌مندان به بازی‌های این سه کنسول باید هرچه زودتر و تا قبل از فرارسیدن تاریخ تعطیلی، برای تهیه‌ی نسخه‌ی دیجیتالی آن‌ها اقدام کنند. باتوجه‌به انتشار بازی‌های PS Vita تا همین امروز، این تصمیم کمی عجیب به‌نظر می‌رسد.

توماس آلترن‌برگر، کارگردان بازی ScourgeBringer نیز این ادعا را تأیید کرده و درحالی که بازی جدید آن‌ها ماه آینده برای PS Vita نیز منتشر خواهد شد، اظهار داشته که تیم توسعه‌دهندگان این بازی از تعطیلی فروشگاه‌ آنلاین PS Vita باخبر بوده است. وی در توییت جدید خود از این بازی به‌عنوان آخرین بازی ساخته شده برای کنسول دستی سونی نام می‌برد.

در پایان می‌توانید نظرات خود را درباره این خبر با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع pushsquare
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده