نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۸ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۲

جدایی کارگردان بازی Anthem از استودیوی بایوور

جاناتان وارنر، کارگردان بازی اکشن و نقش آفرینی آنلاین Anthem بعد از حدود یک دهه فعالیت در استودیوی بایوور از این شرکت جدا شد.

جاناتان وارنر ازطریق حساب توییتر خود اعلام کرده که از تیم توسعه‌دهندگان BioWare جدا شده تا به‌دنبال تجربه «چیزهای جدید» باشد. وی با اشاره به اینکه مجموعه بازی‌های Dragon Age، Mass Effect و Knights of the Old Republic حالا در دستان تیم جوان و مستعدی قرار دارد، از خدمات این شرکت تشکر کرده است. جزئیاتی بیشتری از اهداف آینده‌ی کارگردان Anthem و منظوری که از «چیزهای جدید» داشته ارائه نشده و اصلاً مشخص نیست که آیا ادامه‌ی فعالیت حرفه‌ای وارنر نیز در صنعت گیم دنبال خواهد شد یا خیر.

وارنر پیش از این مسئولیت کارگردانی بازی Mass Effect: Andromeda را نیز برعهده داشته و همچنین در سه‌گانه‌ی Mass Effect نیز تهیه کننده قسمت اول بوده است. صفحه‌ی شخصی وارنر در وبسایت لینکدین هم به مسئولیت او در مدیریت تیم کارکنان این شرکت اشاره دارد؛ بنابراین جدایی او تغییر مهمی در ساختار مدیریتی استودیوی بایوور محسوب می‌شود.

کارگردان بازی Anthem

وارنر قبل از عضویت در تیم توسعه‌دهندگان استودیوی بایوور در ساخت بازی‌هایی مانند Chicken Little، Toy Story 3 و Cars 2 نقش داشته و بعدها به‌عنوان تهیه کننده ارشد در الکترونیک آرتز مشغول به کار شده است.

خبر جدایی جاناتان وارنر بعد از تصمیم EA در صرف‌نظر از ساخت Anthem Next اعلام شده که قرار بود یک نسخه بازسازی شده از بازی اورجینال انتم باشد. این تصمیم بعد از بازخورد نه چندان رضایتبخش مخاطبان نسبت به این بازی اتخاذ شده و عملاً کار را برای توسعه آن به اتمام می‌رساند. بایوور حالا مجدداً توجه خود را روی پروژه‌های جدید Dragon Age و Mass Effect متمرکز خواهد کرد که تاکنون چند تیزر هم از آن‌ها منتشر شده است.

طرح هنری از بازی Anthem

البته هنوز دقیقاً تأیید نشده که آیا جدایی Johnathan Warner مستقیماً با لغو پروژه Anthem Next در ارتباط بوده یا نه. تیم توسعه‌دهندگان Anthem Next متشکل از گروه کوچکی در استودیوی بایوور بوده که حضور وارنر در این تیم به وضوح تأیید نشده بود. شاید یکی از برجسته‌ترین اشخاصی که روی پروژه Anthem Next فعالیت می‌کرد، کریستن دیلی باشد که بعد از لغو این پروژه مسئولیت نظارت روی پروژه جدید Dragon Age را برعهده گرفته و در حال حاضر تهیه کننده اجرایی این بازی محسوب می‌شود.

لازم به ذکر است که این تنها تغییر بزرگی نیست که در ماه‌های اخیر در استودیوی BioWare شاهد آن بودیم؛ کیسی هادسون، مدیرکل سابق این استودیو و همچنین مارک دراه، تهیه کننده اجرایی بازی‌هایی مانند Dragon Age 4 در اواخر سال ۲۰۲۰ از این شرکت جدا شدند.

در پایان می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران مطرح کنید.


منبع thegamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده