نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۵ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۷

ارزیابی امکان استفاده از بازی‌ های چندنفره رایگان بدون نیاز به Xbox Live Gold

مایکروسافت در حالت تست قابلیت جدید کنسول‌های ایکس باکس است که به موجب آن برای تجربه بازی‌های free-to-play و چند نفره نیازی به اشتراک Xbox Live Gold نخواهد بود.

مایکروسافت در ماه ژانویه خبر افزایش قیمت حق اشتراک سرویس Xbox Live را منتشر و بلافاصله به وضعیت سابق درآورد. همچنین اعلام شد که از این پس برای تجربه بازی‌های رایگان (فری تو پلی) نیازی به عضویت در Xbox Live Gold نخواهید داشت. حالا از امروز اعضای Alpha Skip می‌توانند از تغییر را در عمل مشاهده کنند.

ویژگی جدید کنسول‌های ایکس باکس که درحال حاضر در وضعیت آزمایشی قرار دارد، امکان استفاده از حالت چند نفره بازی‌های رایگان (فری تو پلی) را بدون اکانت ایکس باکس لایو گلد فراهم می‌کند. مایکروسافت تأیید کرده که در حال حاضر مشغول کار با استودیوهای بازی‌سازی است تا در صورت نیاز، آپدیت لازم جهت پشتیبانی از این تغییر سرویس را منتشر کنند.

ضمن اینکه ظاهراً شماری از بازی‌هایی که درحال حاضر از این حالت آزمایشی پشتیبانی نمی‌کنند نیز در دست بازبینی قرار دارند. Destiny 2 و Call of Duty: Warzone از جمله بازی‌هایی هستند که از درحال حاضر پشتیبانی نمی‌شوند.

به نظر می‌رسد که در صورت موفقیت آمیز بودن تست‌ها، ویژگی‌هایی مانند Party Chat و Looking 4 Groups نیز به اشتراک Gold نیاز نخواهد داشت. در ادامه‌ی توضیحات مایکروسافت در یادداشت‌های Alpha، از اصلاح مشکل عدم فعالسازی حالت HDR برای برخی از کاربران کنسول‌های ایکس باکس خبر داده شده است. ضمناً جدیدترین نسخه از نرم‌افزار سیستمی Xbox Wireless Headset نیز مشکل کم شدن حجم صدا و کاهش سطح مانیتورینگ میکروفون را حل کرده است.

به‌تازگی اعلام شد که مایکروسافت نام سرویس Xbox Live را به Xbox Network تغییر داده است. لذا باید دید که درباره قیمت حق اشتراک این سرویس چه تصمیمی گرفته خواهد شد. باوجود عقب نشینی مایکروسافت از افزایش قیمت ماه ژانویه، بعید است که این شرکت باوجود شرایطی که اخیراً شاهد آن بودیم با همین قیمت‌ها به کار خود ادامه دهد.


منبع vg247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده