// شنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۰

شایعه: تجربه بازی‌های چندنفره در ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس رایگان خواهد شد

یکی از خبرنگاران معتبر بازی‌های ویدیویی اخیرا گفته در آینده برای تجربه‌ی بازی‌های چندنفره روی پلتفرم‌های ایکس‌باکس نیازی به پرداخت هزینه نخواهد بود.

زمانی‌که یک بازی دارای بخش چندنفره روی پلی ‌استیشن 4 و ایکس ‌باکس وان باشد، کاربران برای تجربه‌ی آن باید اشتراک ایکس‌باکس لایو گلد و پلی‌استیشن پلاس را خریداری کنند. همچنین نینتندو هم مدتی پس از عرضه نینتندو سوییچ، این سیاست را پیش گرفت. بااین‌حال به‌نظر می‌رسد مایکروسافت، اولین شرکتی است که قصد دارد سیستم پرداخت اشتراک برای تجربه بازی‌های چندنفره را از سیستم خود حذف کند تا کاربران به‌صورت کاملا آنلاین به تجربه‌ی حالت آنلاین بازی‌های ویدیویی بپردازند.

طبق جدیدترین اخبار بازی، جف گراب، سردبیر ونچربیت، در حساب کاربری توییتر خود در مورد ایکس‌باکس لایو گلد صحبت و اعلام کرده که درآینده اشتراک گلد حذف خواهد شد و کاربران به‌صورت کاملا رایگان بخش چندنفره بازی‌ها را روی ایکس‌باکس وان و ایکس‌ باکس سری ایکس تجربه خواهند کرد. دراین‌میان یکی از کاربران مدعی شده که شاید هدف از حذف ایکس‌باکس لایو گلد، فروش Xbox Game Pass Ultimate باشد. جف گراب در ادامه صحبت‌های خود گفت «مایکروسافت قصد ندارد کاربران را اجبار به خرید گیم‌پس آلتیمیت کند و تجربه‌ی بازی‌های آنلاین به کل رایگان خواهد بود.»

بااینکه هنوز این مورد از سوی مایکروسافت به‌صورت کامل تایید نشده است، اما جف گراب سابقه خوبی در ارائه اطلاعات فاش شده‌ای دارد که بعدا تایید شده‌اند. ازاین‌رو می‌توان احتمال داد که در آینده نزدیک، کاربران پلتفرم‌های مایکروسافت برای تجربه بازی‌های آنلاین، نیازی نیست که اشتراک خاصی را خریداری کنند. نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟

صحبت های جف گراب در مورد حذف ایکس باکس لایو گلد


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده