نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۵ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۱

استودیوی آرکین: با ایکس باکس گیم پس خلاقیت خود را حفظ خواهیم کرد

کارگردان بازی Deathloop از استودیوی آرکین در صحبت‌های اخیر خود درباره نقش گیم پس در حفظ خلاقیت آثار این استودیو صحبت کرده است.

با رسمی شدن قرارداد خرید استودیوهای بازی‌سازی بتسدا توسط مایکروسافت، به یکباره استودیوهای فوق‌العاده قوی و تیم‌های بسیار مستعدی به زیرمجموعه‌ی فرست پارتی ایکس باکس باکس اضافه شدند که یکی از آن‌ها آرکین (Arkane) است. تیم توسعه‌دهندگان آرکین بازی‌هایی مانند Dishonored و Prey را در کارنامه داشته و به‌صورت پیوسته بازی‌های باکیفیت و ایده‌های منحصربه‌فردی را به مخاطبان خود ارائه می‌کنند. چیزی که چشم انداز آینده‌ی بازی‌های ایکس باکس را بسیار هیجان انگیز کرده است.

از طرفی، هدف اصلی استودیوهای بتسدا و درواقع تمام بازیسازان فرست پارتی مایکروسافت، تولید محتوای درجه یک برای مشترکین سرویس ایکس باکس گیم پس است که ظاهراً خود اعضای این استودیوها نیز برای آن بسیار هیجان زده هستند. دینگا باکابا، کارگردان بازی جدید Deathloop در مصاحبه با وبسایت Press Start درباره احساسی که از پیوستن به اکوسیستم Game Pass داشته صحبت کرده و اظهار داشته که این امر منجر به حفظ خلاقیت در آثار استودیوی Arkane خواهد شد.

پوستر بازی Deathloop

وی در بخشی از صحبت‌های خود می‌گوید:

«اینکه امکان فعالیت به‌عنوان بخشی از اکوسیستم Xbox Game Pass در اختیار ما قرار گرفته، کار ما را کمی متفاوت‌تر خواهد کرد. چراکه با اشغال کردن بخشی از این مجموعه، می‌توانیم بازی‌هایی را که در خلق آن‌ها از توانایی خوبی برخورداریم، بسازیم. اگر به فضای مجازی نگاهی داشته باشید، خواهید دید که با انتشار بازی‌های Prey و Dishonored 1 و 2 برای ایکس باکس گیم پس، بسیاری از کاربران این بازی‌ها را به سایرین پیشنهاد کرده و تجربه آن‌ها را بسیار ضروری توصیف می‌کنند؛ چیزی که برای ما بسیار روحیه بخش و دلگرم کننده بوده است.»

«این سرویس به ما اجازه می‌دهد تا خلاق بمانیم تا از این طریق رابطه خود با مخاطبان را شکل داده و آن را در طول زمان حفظ کنیم. این برای ما بسیار هیجان انگیز خواهد بود.»

طرح هنری از بازی Dishonored

مایکروسافت هر از چندگاهی از لزوم استقلال و فعالیت آزادانه‌ی استودیوهای جدید خود صحبت می‌کند که نشان می‌دهد مسیر کلی استودیوهایی مانند آرکین به همین شکل حفظ خواهد شد. پیش از این سازندگان بازی‌هایی مانند Microsoft Flight Simulator و Tell Me Why و Gears Tactics نیز از تأثیرات مثبت گیم پس روی مسیر پیش روی آن‌ها صحبت کرده‌اند. لذا باید دید که آرکین در ادامه به چه شکل از مزیت‌های این سرویس اشتراکی بهره‌مند خواهد شد.

بازی Deathloop جدیترین پروژه استودیوی آرکین است که شاید عجیب به نظر برسد اما به‌صورت انحصاری برای پلی استیشن 5 و همچنین پی سی منتشر خواهد شد. این بازی به مدت یک سال در انحصار سونی خواهد بود. این شرکت علاوه‌بر این روی چند بازی معرفی نشده نیز کار می‌کند که ظاهراً یکی از آن‌ها یک آی پی جدید با سبک فانتزی خواهد بود.

لطفاً نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده