نویسنده: میلاد فاطمی
// سه شنبه, ۳ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۲۳

ساخت بازی موبایل Pikmin توسط سازندگان Pokemon Go

براساس اطلاعات منتشر شده استودیوی Niantic، سازنده بازی Pokemon Go، با همکاری نینتندو در حال ساخت یک نسخه واقعیت افزوده از سری Pikmin برای تلفن‌های هوشنمد است.

سال ۲۰۰۱ بود که برای‌ اولین‌بار شیگرو میاموتو، بازی‌ساز افسانه‌ای از یک بازی استراتژی معمایی با نام Pikmin رونمایی کرد. این بازی که درواقع نام آن نیز از موجودات بامزه درون بازی گرفته شده در ابتدا برای کنسول گیم‌کیوب منتشر و پس از چند سال با تأخیر راهی کنسول موفق و محبوب Wii شد. 

 سری Pikmin که تا به امروز سه نسخه از آن به‌صورت انحصاری برای کنسول‌های نینتندو عرضه شده، براساس جدیدترین اخبار بازی قرار است به‌زودی برای کاربران میلیونی پلتفرم تلفن‌های هوشمند نیز در دسترس علاقه‌مندان قرار گیرد.

استودیوی بازی‌سازی امریکایی Niantic که سابقه توسعه بازی Pokemon Go را در کارنامه کاری خود دارد، قرار است طی یک همکاری جدید با نینتندو یک نسخه واقعیت افزوده از بازی پیکمین را برای سیستم‌عامل اندروید و ios نیز عرضه کند.

ساخت و انتشار این نسخه از سری Pikmin درواقع اولین همکاری Niantic و نینتندو نیز به حساب می‌آید؛ همکاری که طبق صحبت‌‌های سران این استودیو قرار است شروعی بر همکاری‌های آینده براساس تکنولوژی واقعیت افزوده نیز باشد. چنانچه بازی Pokemon Go را تجربه کرده باشید، با این تکنولوژی آشنایی دارید؛ قابلیتی که کاراکترهای بازی را وارد دنیای واقعی می‌کند.

یک نسخه واقعیت افزوده از بازی Pikmin برای سیستم عامل اندروید و ios

البته تا این لحظه اطلاعات دقیقی از پروژه‌های آینده Niantic و نینتندو اعلام نشده، اما به‌گفته کی کاوایی، نایب رئیس استودیو، طی ماه‌های آینده جزییات بیشتری در این رابطه منتشر خواهد شد. «ما طی ماه‌های آینده اطلاعات بیشتری درخصوص پروژه‌های دردست ساخت ارایه خواهیم داد. ما از ادامه همکاری و تشویق مردم به گشت‌وگذار به همراه دوستان در اطراف خود بسیار هیجان‌زده هستیم.»

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شده قرار است بازی Pikmin برای تلفن‌های همراه اواخر سال ۲۰۲۱ میلادی در دسترس عموم قرار گیرد. حال اگر شما هم بازی Pikmin را تجربه کرده‌اید، لطفا نظرات خود درمورد ورود این موجودات بامزه به تلفن‌های همراه را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده