// یکشنبه, ۱ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۰

خریداری EVO ، مسابقات مهم بازی های فایتینگ توسط پلی استیشن

از حالا به بعد مسابقات معروف و محبوب EVO یا Evolution Championship Series یعنی یکی از مهم‌ترین مراسم‌های متمرکز روی ورزش‌های الکترونیکی به دو شرکت سونی و RTS تعلق دارند.

تورنومنت پرطرفدار و شناخته‌شده Evolution Championship Series به‌صورت کامل توسط پلی استیشن سونی و شرکت RTS خریداری شد. افرادی که بازی‌های فایتینگ علاقه‌مند هستند، قطعا مسابقات EVO را می‌شناسند؛ رقابت‌هایی که امسال به خاطر حکم‌فرمایی کووید 19/کرونا باید آنلاین برگزار شوند. سونی اعلام کرد که EVO 2021 در تاریخ‌های ۶ تا ۸ آگست/اوت (۱۵ تا ۱۷ مرداد) و ۱۳ تا ۱۵ آگست/اوت (۲۲ تا ۲۴ مرداد) سال جاری میلادی از راه می‌رسد. همچنین فهرست کامل بازی‌های فایتینگ حاضر در مسابقات Evolution Championship Series سال ۲۰۲۱ به‌زودی اعلام می‌شود.

سونی در یک بیانیه‌ی رسمی راجع به این خرید می‌نویسد: «بازی‌های فایتینگ همواره بخشی جداناشدنی از میراث پلی استیشن بوده‌اند و برای جامعه‌ی مخاطب ما اهمیت فراوانی دارند. ما نیز از همکاری با EVO در طول سال‌ها لذت بردیم. پس حالا در این خرید مشترک با شرکت RTS وارد فصل جدیدی از همکاری با برگزارکنندگان مسابقات Evolution Championship Series می‌شویم؛ تا جدی‌تر از قبل خود را به جامعه‌ی طرفدارای بازی‌های فایتینگ نزدیک کنیم».

تام کنون و تونی کنون که برادر و سازندگان اصلی مسابقات EVO هستند، همچنان به‌عنوان دو مشاور اصلی تیم برگزاری رقابت‌ها به فعالیت خود ادامه می‌دهند؛ تا همیشه مطمئن شوند که EVO یگانه، مردمی و پرشده از رقابت برای گیمرهای بازی‌های فایتینگ در سرتاسر دنیا و تمامی بینندگان آن می‌ماند. تونی کنون می‌گوید: «من و تام به‌شدت برای همکاری با مرکز سرگرمی‌های تعاملی سونی و شرکت RTS هیجان‌زده هستیم. آن‌ها از تجربه‌ی فراوانی برخوردار هستند و مثل ما به جامعه‌ی طرفداران بازی‌های فایتینگ عشق می‌ورزند. بعد از خریداری شدن توسط سونی، ما هم از ریشه‌های خود دور نمی‌شویم و هم مسابقات Evolution Championship Series را به سطحی بالاتر از همیشه می‌رسانیم».

خریداری شدن مسابقات EVO بازی های فایتینگ توسط پلی استیشن سونی

سونی مسابقات EVO را در انحصار کامل کنسول‌های پلی استیشن درنمی‌آورد و بازی‌های فایتینگ پلتفرم‌های دیگر همچنان می‌توانند در آن حضور داشته باشند

در سال ۲۰۲۰ میلادی و با کنسل شدن مسابقات حضوری EVO، این رقابت‌ها در شرایط بسیار سختی قرار گرفتند. ماجرا وقتی بدتر شد که خطر تقلب گسترده‌ی بازیکنان کاری کرد که این مسابقات به‌صورت آنلاین هم برگزار نشوند. در نتیجه گفته می‌شد اگر مسابقات EVO به شکل عالی در سال ۲۰۲۱ میلادی برگزار نشوند، ممکن است Evolution Championship Series و جامعه‌ی بازی‌های فایتینگ روزهای سختی را پیش‌رو داشته باشند. اما حالا که پلی استیشن سونی و شرکت RTS مسابقات EVO را خریدند، قطعا امسال رقابت‌ها می‌توانند بدون هیچ مشکلی به‌صورت آنلاین برگزار شوند.

سونی قصد انحصاری کردن این رقابت‌ها را ندارد و اعلام کرد که بازی‌های فایتینگ متعلق به پلتفرم‌های غیر از پلی استیشن هم همچنان می‌توانند در EVO شرکت کنند. بازی Guilty Gear Strive، بازی Mortal Kombat 11 Ultimate، بازی Street Fighter 5: Champion Edition و بازی Tekken 7 از جمله بازی‌های فایتینگ شناخته‌شده‌ای هستند که قطعا در مسابقات EVO سال ۲۰۲۱ میلادی حضور دارند.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده