// پنجشنبه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۵۴

تریلر داستانی جدید بازی Returnal؛ مرگ، زندگی و خانه ترسناک

استودیو Housemarque با پخش یک تریلر ۲ دقیقه‌ای جدید به گیمرها اجازه داد که بیش‌ازپیش با سلین، شخصیت اصلی و مرموز بازی Returnal آشنا شوند.

داستان بازی انحصاری Returnal پلی استیشن 5 سونی به این شکل روایت می‌شود که در آن سلین (Selene) قصد تلاش برای به یاد آوردن گذشته را دارد؛ او می‌خواهد بفهمد که چه بلاهایی بر سر وی آمده‌اند. او که در جهانی عجیب گرفتار شده است، بارها و بارها می‌میرد و زنده می‌شود. هر از چند وقت یک بار، او از زیست‌بوم‌های عجیب و متغیر بازی Returnal کمی فاصله می‌گیرد؛ تا  بازیکن در قالب مراحل دارای زاویه‌ی دید اول‌شخص، قدم به یک خانه‌ی مرموز بگذارد که تا امروز بارها گیمرها را به یاد خانه‌ی ترسناک حاضر در بازی PT انداخته است. سیاره‌ی Atropos را باید مکانی دیوانه‌وار دانست که سلین هم آرزو می‌کند کاش هرگز به خاطر عدم رعایت برخی قوانین، قدم روی خاک آن نمی‌گذاشت.

جست‌وجوی سلین در سیاره باعث می‌شود که او بفهمد واقعا تمدنی بیگانه در این مکان سکونت داشته است. تکنولوژی‌های ناشناخته، جنازه‌ها و اجسام ساخته‌شده نشان می‌دهند که امکان ندارد این جنگل دهشتناک همیشه خالی از سکنه بوده باشد. قدم به قدم بازیکن در نقش سلین با تهدیدهای حاضر در بازی Returnal مواجه می‌شود تا مرگ‌های متعدد را تجربه کند. اما مرگ در بازی Returnal ضروری است؛ چند مرتبه شما را به یافتن پاسخ پرسش‌ها نزدیک می‌کند.

دانلود ویدیو از آپارات

هدف سلین در هر دور زنده شدن واضح است؛ پشت سر گذاشتن تمامی چالش‌های جدید و قدیمی حاضر در محیط برای رسیدن به محل ارسال سیگنال. شاید آن‌جا بتوان راهی برای نجات یافت. این وسط داستان‌گویی بازی هم به‌گفته‌ی سازندگان فقط به کمک لحظات متمرکز روی قصه جلو نمی‌رود. بلکه تک‌تک جزئیات همچون موارد قرارگرفته در محیط، صداگذاری‌ها و ظاهر هیولاها می‌توانند جهان بازی Returnal را بیش‌ازپیش به گیمر معرفی کنند. داستان‌گویی محیطی نقش قابل توجهی روی تجربه‌ی کلی گیمر بازی انحصاری Returnal می‌گذارد.

تنها ۷ هفته تا عرضه‌ی بازی شوتر ترسناک روان‌شناختی Returnal استودیو بازی‌سازی Housemarque برای پلی استیشن 5 سونی باقی مانده است

پیشرفت‌های سلین به او اجازه‌ی یافتن مسیرهایی کوتاه‌تر را می‌دهند تا هر بار که به زندگی بازگشت، مجبور به طی کردن فاصله‌ی طولانی محل سقوط تا نقطه‌ی ارسال سیگنال نباشد. او با به‌دست آوردن توانایی‌های گوناگون پیشرفت می‌کند. ولی در بازی Returnal همه‌چیز هم گره‌خوره به طی کردن مسیر اصلی نیست. بلکه گاهی می‌توانید ماجراهای پیش‌آمده برای برخی افراد دیگر را هم زندگی کنید؛ در قالب مراحلی فرعی که اختیاری سراغ آن‌ها می‌روید.

از صداهای ضبط‌شده‌ای با صدای سلین که خود سلین نمی‌داند چه زمانی آن‌ها را ضبط کرد تا جنازه‌هایی که نسخه‌هایی دیگر از او و تلاش‌های ناموفق گیمرهای متفاوت برای رسیدن به منبع ارسال سیگنال را نشان می‌دهند، همه و همه نگرانی گیمر از حضور در سیاره Atropos را افزایش خواهند داد. سازندگان می‌خواهند اثر مورد بحث با فضاسازی‌های قوی و گیم‌پلی پرتعلیق و هیجان‌انگیز، بازیکن‌های متفاوتی را با خود همراه کنند.

استودیو Housemarque بازی Returnal را به‌صورت انحصاری برای پلی استیشن 5 سونی ساخته است. مرکز سرگرمی‌های تعاملی سونی (SIE) این بازی شوتر ترسناک روان‌شناختی را در تاریخ ۳۰ آوریل (۱۰ اردیبهشت) زیر پرچم برند PS Studios تقدیم گیمرها می‌کند.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده