// سه شنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۰۲

احتمال ساخت هدست واقعیت مجازی برای ایکس باکس [بروزرسانی: تکذیب شد]

بنابر گزارش‌های منتشر شده به نظر می‌رسد که جدیدترین مدل هدست وایرلس ایکس باکس به‌طور تصادفی به هدست VR اشاره کرده است.

به‌روزرسانی ساعت ۲۳:۰۲: روابط عمومی ایکس باکس اعلام کرد این خطا به‌دنبال یک مشکل فنی ایجاد شده است و مایکروسافت فعلا روی واقعیت مجازی تمرکز ندارد و این خبر را به‌صورت کامل تکذیب کرد.

متنی اصلی خبر: هدست‌های VR در حال حاضر هنوز بازار کوچکی دارند اما به‌لطف بازیکنان زیادی که همچنان در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند، این بازار دائماً در حال رشد بوده است. سونی در میان رقیبان خود از نظر هدست واقعیت مجازی کنسول‌ها پیش‌گام بوده و حتی به‌تازگی اعلام کرده است که PSVR 2 برای پلی استیشن 5 در حال تولید است. مایکروسافت ولی تا به الان برخلاف رقبای خود علاقه‌ای به این بازار نشان نداده است اما برخی شواهد نشان می‌دهد که این شرکت ممکن است تغییر عقیده داده باشد.

اگر اخبار را دنبال کرده باشید می‌دانید که مایکروسافت به‌تازگی تجهیزات جانبی جدیدی را برای کنسول‌های ایکس باکس خود با نام هدست وایرلس ایکس باکس منتشر کرده است اما بنابر گزارش‌ها به نظر می‌رسد این هدست جانبی اشاره‌های متعددی به هدست‌ واقعیت مجازی داشته است. اگرچه یکی از این اشارات را می‌توان به‌عنوان اشتباه یا اتفاق تصادفی در نظر گرفت، اما به نظر می‌رسد چندین اشاره وجود دارد که به‌طور صریح به‌روزرسانی‌های موجود یا نیاز به آپدیت کردن هدست‌ VR اشاره می‌کند. 

باتوجه‌به این واقعیت که هیچ خبری مبتنی بر پشتیبانی واقعیت مجازی از ایکس باکس وان یا ایکس باکس سری ایکس/اس توسط مایکروسافت اعلام نشده است، این اتفاق عجیب است. سال گذشته نیز فایل‌‌هایی در Microsoft Flight Simulator پیدا شد که به نظر می‌رسید به Xbox VR اشاره دارند.

فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس در گذشته در این‌باره گفته بود كه مایکروسافت تصمیم گرفته است كه تمرکز خود را روی VR نگذارد زیرا به نظر نمی‌رسد خریداران ایکس باکس علاقه‌ی چندانی به آن داشته باشند. هرچند که او پس از این بیان کرد كه امیدوار است شاهد رشد این فناوری باشد، تا حدی كه عدم پشتیبانی از آن توسط مایکروسافت دیوانه وار به نظر برسد.

به نظر می‌رسد که باید برای اطلاع از اینکه آیا مایکروسافت در حال توسعه‌ی هدست‌های مجازی است یا خیر، بیشتر منتظر بمانیم.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده