نویسنده: شعیب شاهدی
// یکشنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۱۱

لغو رویداد مشترک Genshin Impact و KFC به دلیل کرونا

رویداد KFC و Genshin Impact با فاصله‌ی کمی بعد از برگزاری در چین به‌علت حضور گسترده طرفداران و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی کرونا متوقف و لغو شد.

بازی Genshin Impact ساخته‌ی استودیوی miHoYo است که محبوبیت زیادی بین طرفداران پیدا کرده است و از طرفی رستوران‌های زنجیره‌ای KFC در سرتاسر دنیا شناخته شده‌اند. محبوبیت این دو باعث شد ایده‌ی برگزاری یک رویداد کراس‌اور بین KFC و Genshin Impact شکل بگیرد. ولی متاسفانه این رویداد کمی بعد از شروع برگزاری در چین لغو شد. علت این موضوع حضور یافتن تعداد زیادی از طرفداران مشتاق بود که نگرانی‌هایی را درباره‌ی رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با کووید-۱۹ برانگیخته بود.

طبق گزارش سایت Kotaku در بخشی از این رویداد، KFC یک سنجاق سینه مخصوص به مشتری‌هایی که همزمان با خرید غذا بر سر کارکنان داد بکشند اهدا می‌کرد. این رویداد در شهرهای شانگهای و هانگژو با فاصله‌ی کمی از شروع برگزاری لغو شد چون موارد بهداشتی در رابطه با بیماری کرونا رعایت نمی‌شد. دلیل این موضوع می‌تواند حضور گسترده طرفداران و تمایل آن‌ها به دریافت کالاهای اختصاصی باشد که کنترل شرایط را سخت می‌کند. گرچه شرایط چین از لحاظ کرونا حتی در شهر ووهان که بیماری از آن‌جا شروع شد تا حدودی به حالت معمولی بازگشته ولی این کشور احتیاط را شرط اول قرار داده است.

بازی Genshin Impact یکی از موفق‌ترین بازی‌هایی است که توسط یک استودیوی چینی ساخته شده است. استودیوی miHoYo این بازی نقش‌آفرینی اکشن را به‌صورت رایگان برای پلتفرم‌های پی سی، پلی استیشن 4 و گوشی‌های هوشمند عرضه کرده است. بازی Genshin Impact در آینده برای پلی استیشن 5 و نینتندو سوییچ هم منتشر می‌شود و تابه‌حال به‌صورت مستمر محتوای بعد از انتشار دریافت کرده است. این بازی درآمد زیادی را از مکانیزمی به‌سبک gacha کسب کرده است که به بازیکنان اجازه می‌دهد تا شخصیت‌های جدیدی را آزاد کنند.

یکی دیگر از بازی‌های اکشن و RPG دیگر که ساخت استودیوهای چینی هستند بازی Black Myth: Wukong است که هنوز در مراحل تولید قرار دارد و توسط استودیوی Game Science منتشر می‌شود. این بازی براساس رمان چینی سفر به باختر ساخته می‌شود و به‌نظر می‌رسد سبک مبارزات آن شبیه به بازی‌های استودیوهایی مثل From Software و Team Ninja باشد.

نظر شما درباره‌ی لغو شدن رویداد KFC و Genshin Impact چیست؟ مخاطبان زومجی می‌توانند نظرات خود را در بخش زیر با ما درمیان بگذارند.


منبع GAMESPOT
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده