// دوشنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۷

درآمد بازی Genshin Impact طی دو هفته به بیشتر از ۱۰۰ میلیون دلار رسید

بازی فری-تو-پلی Genshin Impact که همه‌ی پول خود را از خریدهای درون‌برنامه‌ای درمی‌آورد، تا این لحظه فروشی بیشتر از ۱۰۰ میلیون دلار را تجربه کرده است.

بودجه‌ی ساخت Genshin Impact نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار بود. این بازی که بزرگ‌ترین افتتاحیه‌ی مالی در تاریخ بازی‌های ویدیویی چینی را دارد، ۱۲ روز پس از عرضه وارد فاز سودآوری شد

شرکت miHoYo در مقام سازنده و ناشر بازی Genshin Impact، اکنون روزهای خوشی را سپری می‌کند. این بازی Free-to-play (رایگان) که روی ویندوز، اندروید، iOS و پلی استیشن 4 سونی عرضه شد، انقدر مخاطبان را سرگرم کرده است که بسیاری از گیمرها هیچ مشکلی با پول دادن برای خریدهای درون‌برنامه‌ای آن ندارند. در این بین نمی‌توان فراموش کرد که کشورهای چین، ژاپن، کره و آمریکا بزرگ‌ترین بازارهای مالی Genshin Impact به حساب می‌آیند.

مطابق گفته‌ی دنیل احمد، تحلیل‌گر شناخته‌شده‌ی دنیای بازی‌های ویدیویی باید پذیرفت که بازی Genshin Impact بزرگ‌ترین افتتاحیه در طول تاریخ از نظر موفقیت مالی را بین تمام بازی‌های ساخته‌شده توسط استودیوهای چینی تجربه کرده است؛ اثری که در اواخر ماه سپتامبر سال ۲۰۲۰ میلادی عرضه شد و به نظر می‌رسد که همچنان به درآمدزایی و فروش بیشتر خریدهای درون‌برنامه‌ای خود ادامه خواهد داد.

پسر کارتونی با موهای زیبا در محیط جنگلی بازی Genshin Impact

Genshin Impact در هفته‌ی اول عرضه‌ی خود، به رتبه‌ی دوم جدول پرفروش‌ترین بازی‌های اپ استور iOS رسید و به‌عنوان یک بازی آیفون، بسیار موفق بود. همچنین بازی در طول هفته‌ی اول عرضه توانست ۲۳ میلیون بار در گوشی‌های هوشمند دانلود شود. شواهد نشان می‌دهند که به‌زودی مجموع درآمد این ساخته‌ی miHoYo به بیشتر از ۱ میلیارد یوان رنمینبی (RMB/واحد پول چین) می‌رسد؛ عددی که حدودا معادل با ۱۵۰ میلیون دلار آمریکا است. دنیل احمد هنگام تلاش برای توضیح چرایی موفقیت بازی Genshin Impact می‌نویسد: «بازی ساخته‌شده توسط miHoYo توانست یک تجربه‌ی جهان‌باز با اِلِمان‌های نقش‌آفرینی فراوان را به شکلی قابل اجرا روی انواع‌واقسام پلتفرم‌ها، تحویل بازیکنان بدهد.

همراه شدن با این بازی به خاطر رایگان و مولتی‌پلتفرم بودن آن آسان است. مکانیک‌های گیم‌پلی عمیق بازی و ساختار جهان‌باز آن نیز باعث می‌شوند که Genshin Impact بتواند سریعا مخاطب را با خود همراه سازد. کیفیت بازی نیز نه در داستان و نه در گرافیک کم نیست. در نتیجه مخاطبان با Genshin Impact سرگرم می‌شوند و وقتی این سرگرمی را لمس کردند، مشکلی با پرداخت هزینه برای خریدهای درون‌برنامه‌ای ندارند».

بازی Genshin Impact و اژدهای آبی بزرگ حاضر در جهان بازی

بازی Genshin Impact در ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ یک به‌روزرسانی کوچک برای برطرف ساختن چند باگ و اعمال چند بهبود جزئی دیگر دریافت می‌کند. اما اولین آپدیت بزرگ بازی در ماه دسامبر سال ۲۰۲۰ از راه می‌رسد؛ یک به‌روزرسانی جذاب که منطقه‌ای کاملا تازه را به جهان Genshin Impact می‌افزاید. البته استودیو سازنده قول داده است که بازی تا آخر سال ۲۰۲۱ هم به دریافت به‌روزرسانی‌های هیجان‌انگیز ادامه بدهد.

در تاریخ ۱۱ نوامبر (۲۱ آبان)، همان‌گونه که گفتیم بازی Genshin Impact به نسخه‌ی ۱.۱ خود می‌رسد. با اعمال این به‌روزرسانی، یک دانش‌نامه راجع به هیولاها، حیوانات کوچک و گیاهان بازی به آن اضافه می‌شود. همچنین بازیکنان پس از انجام این به‌روزرسانی، می‌توانند ابزاری را بیابند که یافتن صندوقچه‌های گنج را آسان‌تر خواهد کرد.

به این فهرست باید موارد ساده اما مهمی مثل امکان افزایش میزان سلامتی بدون باز کردن مستقیم منو مواد غذایی را هم اضافه کرد. miHoYo می‌خواهد به سرعت حس‌وحال تجربه‌ی بازی را برای گیمرها بهتر از قبل کند و این کار را با انجام کارهایی مثل افزودن سیستم‌هایی انجام می‌دهد که گیم‌پلی را سریع‌تر و پرکشش‌تر می‌کنند. حتی با آپدیت ۱.۱، بازی دیگر پیش از فروش آیتم‌های بسیار مهم یا استفاده از آن‌ها برای پیشرفت به بازیکن هشدار می‌دهد؛ تا او بدون داشتن دانش لازم کاری را انجام ندهد و سپس احساس پشیمانی کند.


منبع GamesRadar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده