// پنجشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۴۴

استقبال فوق العاده از بازی Forza Horizon 4 در استیم

بازی Forza Horizon 4 چندین ساعت پس از عرضه روی استیم توانست به یکی از محبوب‌ترین سری بازی‌های ریسینگ تبدیل شود.

اگر اخبار را دنبال کرده باشید می‌دانید که سری بازی Forza Horizon یکی از بزرگ‌ترین و بهترین سری بازی‌های مسابقه‌ای موجود محسوب می‌شود. چندی پیش مایکروسافت اعلام کرده بود که نسخه پی سی این بازی در تاریخ ۱۹ اسفند ماه (۹ مارس) روی استیم در دسترس خواهد گرفت. این بازی ریسینگ جهان باز پس از عرضه روی استیم توانست عملکرد بسیار موفقی داشته باشد.

نسخه‌های استاندارد‌، دیلاکس و اولتیمیت بازی Forza Horizon 4 هم‌اکنون برای خرید در استیم در دسترس هستند و عرضه‌ی این بازی روی استیم موفقیت بسیار بزرگی برای استودیو Playground Games محسوب می‌شود. بازی Forza Horizon 4 در عرض چند ساعت پس از عرضه توانست به فهرست پرفروش‌ترین‌ بازی‌های فروشگاه دیجیتال Valve راه پیدا کند. طبق آمار SteamDB این بازی توانسته است تعداد حداکثر تعداد بازیکن ۱۴۶۰۹ همزمان در روز عرضه را به نام خود ثبت کند.

بازی Forza Horizon 4 توانسته است از سری بازی‌های بسیار محبوبی مانند Need for Speed ​​،‌The Crew و Project Cars از نظر تعداد بازیکن همزمان جلو بزند اما به نظر می‌آید که این بازی هنوز نتوانسته بازی Dirt 3 را با حدود ۴۰۸۳۲ بازیکن همزمان در استیم حدود چهار سال گذشته از جایگاه اول خارج کند. همچنین بازی Forza Horizon 4 هنوز هم در جایگاه زیرین بازی Dirt Rally اصلی و سری بازی‌های فرمول یک استودیو Codemasters قرار دارد.

البته این تعداد بازیکنان همزمان در مقایسه با بازی‌هایی مانند Apex Legends که در ماه فوریه تعداد ۱۹۸ هزار بازیکن همزمان را در استیم به نام خود ثبت کرد، رقم چندان بالایی محسوب نمی‌شود اما این رقم هنوز برای یک بازی ریسینگ عدد بسیار خوبی محسوب می‌شود. این ارقام ثابت می‌کنند که اشتیاق قابل توجهی برای بازی‌های ایکس باکس که به کامپیوتر و فروشگاه استیم راه می‌یابند وجود دارد. برای مثال با نگاهی گذرا به ۱۶۱ هزار بازیکنی که بازی Halo: Reach را در روز عرضه از استیم خریداری کردند یا تعداد بیش از ۴۰ هزار بازیکن که بازی Sea of Thieves را در روز عرضه در استیم تجربه کردند، می‌توان این موضوع را اثبات کرد.


منبع vg247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده