نویسنده: عارف حسین پور
// سه شنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۵۶

تاریخ عرضه نسخه کنسولی بازی Rust

صاحبان پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان به‌زودی می‌توانند بازی چندنفره آنلاین Rust را تجربه کنند. 

دو شرکت دابل الون (Double Eleven) و فیس‌پانچ استودیوز (Facepunch Studios) به‌عنوان ناشر و سازنده بازی Rust اعلام کردند که این بازی چندنفره آنلاین در سبک بقا، پس از پشت سر گذاشتن مرحله بتای محدود، برای کنسول‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر می‌شود.

مدت زیادی از شروع به کار بازی Rust می‌گذرد. این بازی اولین‌بار در سال ۲۰۱۳ به‌ حالت دسترسی زودهنگام در استیم منتشر شد و حدود پنج سال بعد نیز به‌ شکل کامل در اختیار بازیکن‌های PC قرار گرفت. اما با گذشت این همه سال، هنوز محبوبیت بازی کاهش پیدا نکرده و درخواست‌های زیادی برای عرضه آن روی کنسول‌های خانگی وجود دارد. تقریبا یک ماه پیش بود که این بازی رکورد تعداد بازیکن و بیننده را در استیم و توییچ شکست. تعداد بازیکن‌های هم‌زمان Rust در استیم به بیش از ۲۴۴ هزار نفر رسید و استریم‌های بازی در توییچ هم به‌وسیله بیش از ۱.۳۷ میلیون نفر دیده شدند. یکی از دلایل افزایش استقبال از بازی Rust در ماه‌های اخیر، روی آوردن استریمرهای معروف مثل Shroud و XQc و همچنین Myth به این بازی بود.

دانلود ویدیو از آپارات

نسخه کنسولی بازی Rust که قبلا انتشار آن تایید شده بود، در بهار آینده عرضه می‌شود. سازندگان این بازی، برای مشخص کردن تاریخ انتشار آن روی پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان به عبارت «بهار ۲۰۲۱» بسنده کرده‌اند که عملا یعنی باید در اواخر ماه آوریل یا ماه می (تقریبا در ماه‌های اردیبهشت و خرداد) منتظر این بازی باشیم. در حال حاضر یک بتای محدود نیز برای بازی Rust در نظر گرفته شده که بازیکن‌ها می‌توانند برای شرکت در آن، ازطریق وبسایت ناشر بازی اقدام کنند.

اگر با بازی Rust آشنایی زیادی ندارید، باید بگوییم که این بازی فقط به‌صورت چندنفره و آنلاین قابل انجام است. گیم‌پلی بازی با تاکید روی المان‌های بقا طراحی شده و بازیکن‌ها را در موقعیتی قرار می‌دهد که باید با تشنگی و گرسنگی، خطرات محیطی و دشمنان مختلف مقابله کنند.

سازندگان بازی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند: «از زمان راه‌اندازی اولیه بازی در سال ۲۰۱۳ و در پلتفرم استیم، میلیون‌ها بازیکن در دنیای آن حضور پیدا کرده و با تشکیل یک اجتماع بزرگ، آن را به یکی از محبوب‌ترین بازی‌های استیم تبدیل کرده‌اند. Rust که در روزهای اول فقط یک بازی ابتدایی در سبک بقا بود، حالا متحول شده و در میان رقبای خود به یک بازی برجسته تبدیل شده است. بازیکن‌ها در این بازی با محیطی بسیار پرجزییات روبه‌رو می‌شوند که می‌توانند در آن به جست‌وجو و ساخت‌وساز بپردازند. این محیط مملو از موقعیت‌های متنوع گیم‌پلی، سلاح‌ها، تجهیزات و مهم‌تر از همه، مبارزات است.»

سازنده و ناشر نسخه پی‌سی بازی Rust استودیوی فیس‌پانچ بود، اما نسخه‌های کنسول تحت نظارت مستقیم دابل الون ساخته می‌شوند. به همین دلیل آپدیت‌های آینده و محتواهای اضافی برای هر کدام از این نسخه‌ها، به‌صورت کاملا مجزا از یکدیگر منتشر خواهند شد.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده