نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۴

رضایت سازندگان کنترل از میزان موفقیت این بازی

مدیرعامل استودیوی رمدی در اظهارات اخیر خود درباره دیدگاه کلی توسعه‌دهندگان این استودیوی فنلاندی درباره عملکرد بازی Control صحبت کرده است.

شاید به جرأت بتوان Control را یکی از بهترین بازی‌های استودیوی رمدی در تاریخ ۲۵ ساله این شرکت فنلاندی به شمار آورد. موضوعی که خوشبختانه در میزان استقبال مخاطبان و وضعیت فروش بازی نیز بازتاب داشته است. اما باوجود اینکه بازی Control از جمله آثاری نبود که میلیون‌ها نسخه را در سراسر جهان به فروش رسانده و به یک موفقیت بزرگ برای سازندگان خود تبدیل شود، به نظر می‌رسد که توسعه‌دهندگان این بازی همچنان از میزان موفقیت آن اظهار رضایتمندی کرده و درآمد حاصل از این بازی برای استودیو را چشمگیر و قابل‌توجه توصیف می‌کنند.

ترو ویرتالا مدیرعامل استودیوی Remedy در مصاحبه با نشریه گیمزاینداستری به این مسئله پرداخته و ضمن اشاره به اینکه فروش ۲ میلیون نسخه‌ایِ بازی کنترل، این اثر را به یک «موفقیت بزرگ» تبدیل نمی‌کند، عقیده دارد که رمدی همچنان از میزان موفقیت آن رضایت دارد. به‌ویژه باتوجه به اینکه هم نظر منتقدان و هم جامعه مخاطبان دنیای بازی نسبت به آن کاملاً مثبت بوده است.

نمایی از مبارزات بازی Control

«ما واقعاً از موفقیت Control رضایت کامل داریم. این بازی موفق به کسب جایزه بهترین بازی سال شده و تاکنون بیش از دو میلیون نسخه فروش داشته است. البته که در صنعت ما، فروش دو میلیونی یک بازی آن را به یک موفقیت بزرگ تبدیل نمی‌کند، اما وقتی درمورد بازی‌های بزرگ صحبت می‌کنیم، منظور ما سطح کیفی این آثار در صنعت بازی است.»

رمدی درحال حاضر به‌صورت همزمان روی چند پروژه مختلف کار می‌کند که یکی از آن‌ها با همکاری اپیک گیمز ساخته خواهد شد. ضمن اینکه تیم سازندگان بازی Control در این شرکت، هم‌اکنون پروژه بزرگ بعدی آن‌ها را در دست ساخت داشته که یک بار دیگر در دنیای بازی‌های کنترل و Alan Wake جریان خواهد داشت. به‌طور کلی ۵ بازی جدید در تیم‌های مختلف رمدی اینترتینمنت در حال آماده‌سازی است.

شخصیت اصلی بازی Control

Control هم‌اکنون برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و اس، PS4، ایکس باکس وان و پی سی قابل دریافت است. این بازی در نقد و بررسی زومجی نیز امتیاز خوب ۸ را از آن خود کرده است. در این مقاله، از بازی به‌عنوان «اثری سرشار از نوآوری‌ در زمینه‌های مختلف» یاد شده و سبک طراحی محیط بازی تا سیستم مبارزات آن را جذاب و منحصر‌به‌فرد توصیف می‌کند.

در پایان می‌توانید نظرات خود درباره این بازی را با زومجی و سایر کاربران مطرح کنید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده