// جمعه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۰

توقف مراحل توسعه ریبوت بازی کارتی دوتا

Valve به‌تازگی اعلام کرده دیگر قصد ندارد بیش از این روی توسعه و پشتیبانی از دو بازی Artifact و Artifact 2.0 وقت بگذارد.

طبق جدیدترین اخبار بازی، Valve تصمیم گرفته که پشتیبانی از بازی کارتی Artifact و توسعه‌ی ریبوت آن یعنی Artifact 2.0 را متوقف کند. گفتنی است که بازی آرتیفکت برپایه‌ی Dota 2 ساخته شده است. آن‌ها درخصوص دلیل این تصمیم اعلام کرده‌اند برای اینکه ادامه‌ی توسعه‌ی این دو بازی توجیه داشته باشد، رشد تعداد کاربران آن ضروری بود. این در حالی است که رشد مورد نظر ولو محقق نشده و در نتیجه توسعه‌ی بیشتر این دو بازی دیگر به صرفه نیست.

ولو با انتشار پستی در استیم می‌نویسد بااینکه به کار خود در ساخت ریبوت آرتیفکت افتخار می‌کند، از تعداد فعلی کاربران این بازی رضایت ندارد. در این پست می‌خوانیم: «یک سال و نیم می‌شود که تیم ساخت بازی آرتیفکت با پشتکار فراوان مشغول توسعه‌ی ریبوت این بازی بوده‌اند. ما توانسته‌ایم به بیشتر اهدافی که در این بازی مدنظر داشتیم، برسیم و از این موضوع رضایت داریم. از طرفی اما تا به اینجا موفق نشده‌ایم تا تعداد کاربران فعال بازی را به رقمی برسانیم که توسعه‌ی بیشتر بازی را توجیه کند.»

بازی Artifact

ولو در ادامه می‌گوید به‌جای اینکه سرورهای این دو بازی را غیرفعال کند، تصمیم گرفته که آن‌ها با وضعیت کنونی خود به یک بازی Free-to-Play تبدیل کند. آن‌ها همچنین اشاره می‌کنند Artifact 2.0 که حالا با نام Artifact Foundry شناخته می‌شود، قرار است به‌عنوان «یک محصول نیمه‌کاره» باقی بماند و با همین وضعیت به یک بازی فری تو پلی تبدیل شود. طبق اظهارات ولو، «هسته‌ی اصلی گیم‌پلی بازی توسعه داده شده و در بازی وجود دارد» و تنها مواردی که غیبت‌شان در بازی حس می‌شود، بخش‌های هنری و پولیش بصری آن است. ولو اعلام کرده که هر دو بازی فعلا قابل بازی خواهند ماند، ولی دیگر هیچ آپدیتی دریافت نخواهند کرد.

Artifact Classic و Artifact Foundry تنها بازی‌هایی نیستند که روند توسعه‌شان لغو شده و دیگر پشتیبانی نمی‌شوند. اخیر خبر رسید که استودیوی بایوور نیز ساخت ریبوت بازی Anthem را که با نام‌های Anthem 2.0 یا Anthem Next شناخته می‌شد، کنار گذاشته است.

نظر شما کاربران زومجی در این خصوص چیست؟ نظرات خود را درصورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده