نویسنده: عارف حسین پور
// چهار شنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۲۵

زینگا استودیوی سازنده بازی Torchlight III را خریداری کرد

استودیوی Echtra Games، سازنده بازی Torchlight III که خالقان مجموعه دیابلو آن را تأسیس کرده‌اند، به‌وسیله شرکت زینگا خریداری شد.

شرکت زینگا (Zynga) که یکی از غول‌ها در زمینه ساخت بازی‌های موبایل است، استودیوی Echtra Games را خریداری کرد. این استودیو به‌خاطر ساخت بازی Torchlight III شناخته می‌شود و به‌وسیله یکی از خالقان اصلی مجموعه محبوب Diablo یعنی مکس شیفر تأسیس شده است. استودیوی Echtra قرار است با همکاری یکی از استودیوهای زینگا به نام NaturalMotion، یک بازی نقش‌آفرینی بین-پلتفرمی بسازند که هنوز اطلاعات چندانی درباره آن وجود ندارد. فرانک گیبو، مدیرعامل شرکت زینگا با انتشار بیانیه‌ای درباره خرید استودیوی Echtra گفت:

«مکس شیفر و تیمش در استودیوی Echtra خالقان یکی از افسانه‌ای‌ترین مجموعه‌ بازی‌های تاریخ هستند و در ساخت بازی‌های اکشن نقش‌آفرینی و همین‌طور بین-پلتفرمی تخصص دارند. بسیار خوشحالم که می‌توانم ملحق شدن تیم Echtra به خانواده زینگا را خوش‌آمد بگویم. خرید این استودیو به ما کمک می‌کند تا برندها و بازی‌های شناخته شده خودمان را که برای موبایل عرضه شده‌اند، روی کنسول‌های خانگی و کامپیوترها نیز گسترش دهیم و بازار کلی زینگا را بزرگتر کنیم.»

مکس شیفر هم از بابت ملحق شدن به شرکت زینگا ابراز خوشحالی کرد. او در این‌باره گفت: «ما هم با شرکت زینگا هم‌نظر هستیم که بازی بین-پلتفرمی، قسمتی مهم از آینده بازی‌های نقش‌آفرینی و سرگرمی‌های تعاملی است. ما بسیار مشتاقیم که از تمام تجربه و دانش خود در همین مسیر استفاده کنیم.»

لوگوی استودیوی Echtra Games

درباره اینکه زینگا با چه مبلغی استودیوی Echtra را خریداری کرده یا سایر شرایط این معامله به چه صورت بوده، چیزی گفته نشده است. باتوجه‌به تجربه زیاد و سابقه درخشان بازیسازهای Echtra انتظار می‌رود که بازی نقش‌آفرینی بعدی آن‌ها برای زینگا از کیفیت بالایی برخوردار باشد و سود زیادی را نصیب این شرکت کند. البته زینگا اخیرا روی پروژه‌های سودآور دیگری نیز سرمایه‌گذاری کرده است؛ چندی پیش اعلام شد که این شرکت مشغول ساخت یک بازی رایگان (Free-to-Play) از مجموعه جنگ ستارگان به نام Star Wars: Hunters است که علاوه‌بر گوشی‌های موبایل، برای کنسول نینتندو سوییچ هم عرضه می‌شود.

اگر مکس شیفر را نمی‌شناسید باید بگوییم که او یکی از موسسین استودیوی بلیزارد نورث (Blizzard North) است؛ همان استودیویی که مجموعه Diablo را به دنیا معرفی کرد. شیفر در سال ۲۰۰۸ به همراه چند بازیساز مطرح دیگر، استودیوی رونیک گیمز (Runic Games) را تأسیس کردند که دو شماره اول مجموعه Torchlight از ساخته‌های همین استودیو است. شیفر در سال ۲۰۱۶ از رونیک گیمز جدا شد و سپس استودیوی خودش به نام Echtra Games را تأسیس کرد که در آن تعدادی از بازیسازهای سابق بلیزارد و رونیک گیمز هم حضور داشتند. آن‌ها در سال ۲۰۱۸ از اولین بازی خود به نام Torchlight Frontiers رونمایی کردند که بعدا به Torchlight III تغییر نام داد و در سال ۲۰۲۰ برای کامپیوترهای شخصی و کنسول‌های خانگی منتشر شد.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده