نویسنده: میلاد فاطمی
// سه شنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۵

تاخیر Need for Speed بعدی برای ساخت بتلفیلد جدید

الکترونیک آرتز، به‌تازگی اعلام کرد که به‌دلیل همکاری استودیوی کرایتریون گیمز با دایس جهت تولید بازی بتلفیلد 6، زمان عرضه نسخه جدید سری Need For Speed با تأخیر روبه‌رو شده است.

سال‌های نه‌چندان دور، زمانی‌که بازی‌هایی چون فورزا (Forza) و گرن توریسمو (Gran Turismo) وجود نداشتند، مجموعه Need For Speed گل سرسبد آثار سبک ریسینگ به حساب می‌آمد. سری محبوبی که توانست با ارائه سیستم شخصی‌سازی جذاب و نوآورانه، طرفداران زیادی را برای خود جذب کند. بعد از گذشت بیش از ۲۵ سال از زمان معرفی اولین نسخه از این مجموعه، علاقه‌مندان فراز و نشیب‌های زیادی را تحمل کرده‌اند.

چنانچه زومجی را دنبال کرده باشید احتمالا اطلاع دارید که چندی پیش جدیدترین نسخه از این مجموعه تحت عنوان Need For Speed معرفی شد؛ اثری که این‌بار اما قرار است توسط استودیوی کرایتریون گیمز، که تبحر خود در توسعه بازی‌های ریسینگ را در سری Burnout به خوبی نشان داده، ساخته شود. 

درحالیکه همانند سنت اخیر، بسیاری منتظر تجربه نسخه جدیدی از سری محبوب نید فور اسپید بودند، حال اما در جدیدترین اخبار بازی ساعاتی پیش الکترونیک آرتز رسما تایید کرد که به‌دلیل همکاری کرایتریون گیمز با دایس جهت تولید بازی بتلفیلد 6، با یک سال تأخیر نسخه جدید سری Need For Speed عرضه خواهد شد.

لورا میله، مامور ارشد استودیوی الکترونیک آرتز در مصاحبه‌ای با رسانه پالیگان، ضمن تایید این خبر همه‌گیر شدن ویروس کرونا و در راستای آن شرایط سخت دورکاری را یکی از دلایل اصلی این اتفاق دانست. «روند تولید بازی بتلفیلد عالی در حال سپری شدن است. تیم سازنده سخت مشغول کار روی این پروژه است. سال گذشته ما مجبور بودیم به‌صورت دورکار و از داخل خانه‌‌های خود کار انجام دهیم و از همین‌رو سال بسیاری سختی بود. ساخت و توسعه یک بازی از داخل خانه بسیار دشوار است. استودیوی الکترونیک آرتز دایس کمی خسته شده است. ما یک بازی با پتانسیل‌های فوق‌العاده‌ای داریم. 

ما برای بردن و ارایه یک نسخه عالی از بتلفیلد کار می‌کنیم. با خرید و تصاحب استودیوی بازی‌سازی کدمسترز و کار روی حداقل یک بازی ریسینگ جدید، به‌نظر به‌تعویق افتادن زمان عرضه بازی Need For Speed منطقی است. 

ما به‌هیچ عنوان بدون مشورت با کرایتریون چنین تصمیمی را نمی‌گرفتیم. این برای اولین‌بار نیست که کرایتریون و دایس برای توسعه یک بازی با هم همکاری می‌کنند.. آثاری چون Star Wars Battlefront و چندین نسخه از سری بتلفیلد نتیجه همکاری این دو استودیوی بازی‌سازی است. رابطه این دو بسیاری نزدیک و دوستانه است. من اطمینان دارم که این اعتماد به نفس برگ برنده آن‌ها نیز خواهد شد.»

میله همچنین در بخشی از مصاحبه خود به صراحت اعلام کرد که سری نید فور اسپید به‌هیچ عنوان به کدمسترز داده نخواهد شد و کرایتریون همچنان به‌‌نوعی مالک این مجموعه است. «نید فور اسپید برای کرایتریون است. به‌همین دلیل هم آن‌ها تصمیم به ساخت یک نسخه ریمستر از این مجموعه گرفتند. هر اتفاقی که برای برند نید فور اسپید رخ دهد آن‌ها مسئول هستند.»

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شده، نسخه جدید سری ریسینگ نید فور اسپید قرار است برای کنسول‌های نسل هشتم، پی سی، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس روانه بازار شود. اگر شما هم از طرفداران این مجموعه قدیمی هستید، لطفا نظرات خود درخصوص آینده آن را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده