// دوشنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۵۳

Sifu یک بازی کاملا تک‌نفره است؛ توضیحات سازندگان درباره منابع الهام آن‌ها

تهیه‌کننده‌ی اجرایی بازی اکشن Sifu اخیرا در مصاحبه‌ای بر تک‌نفره بودن این بازی تاکید کرده و از منابع الهام سینمایی و رزمی برای ساخت آن سخن گفته است.

استودیوی فرانسوی Sloclap که بازی فایتینگ Absolver را با حال‌و‍‌هوای هنرهای رزمی در کارنامه‌ی خود دارد، اعلام کرده که فعلا از ساخت بازی‌های آنلاین فاصله می‌گیرد و بازی جدید خود یعنی Sifu را کاملا تک‌نفره می‌سازد. Sifu که به‌تازگی برای اولین‌بار در رویداد State of Play پلی استیشن با انتشار تریلری معرفی شد، یک بازی اکشن داستان‌محور و با حال‌و‌هوای رزمی است. البته اگر تریلر Sifu را دیده باشید احتمالا متوجه خواهید شد که این بازی فاقد بخش چندنفره است.

پیر تارنو، تهیه‌کننده‌ی اجرایی بازی طی مصاحبه‌ای با نشریه‌ی PC Gamer می‌گوید تیم ساخت بازی Sifu تمایل داشتند که یک بازی تماما تک‌نفره بسازند تا «همه‌ی آن‌ها روی توسعه‌ی گیم‌پلی بازی تمرکز کنند» و تیم به دو بخش تقسیم نشود که یکی از آن‌ها بخواهد بخش آنلاین بازی را توسعه دهد.

Sloclap همچنین می‌خواهد دست به خلق دوباره‌ی یکی از فانتزی‌های فیلم‌های رزمی بزند و آن چیزی نیست جز شکست یک ارتش توسط شخصی که از هیچ‌چیزی غیر از مهارت‌های خود در هنرهای رزمی استفاده نمی‌کند. تارنو می‌گوید: «این در حالی است که بازیکن در Absolver به‌طور همزمان دربرابر یک دشمن مبارزه می‌کرد.» او همچنین از فیلم تحسین‌شده‌ی Oldboy و فیلم‌های جکی چان به‌عنوان منابع الهام برای ساخت Sifu یاد می‌کند که در آن شخصیت اصلی یک‌تنه همه را حریف است.

شخصیت اصلی بازی Sifu در جوانی

در بازی Sifu همانند جکی چان در فیلم‌هایش، بازیکنان می‌توانند از محیط برای برتری یافتن نسبت به حریفان استفاده کنند. برای مثال، می‌توان روی لبه‌‌های مختلف در ساختمان پرید، اسباب و اثاثیه را به سمت دشمنان هل داد یا از اشیای دم دستی به‌عنوان سلاحی فی‌البداهه استفاده کرد. بازیکنان در بازی Sifu در نقش یک هنرجوی کونگ‌فو قرار می‌گیرند که به‌دنبال انتقام است. قهرمان داستان به‌دنبال پنج قاتلی می‌گردد که مسئول قتل اعضای خانواده‌ی او هستند و او برای رسیدن به این افراد ابتدا باید نوچه‌های آن‌ها شکست دهد.

همان‌طور که در تریلر معرفی Sifu نیز مشخص است، پروتاگونیست بازی با هر بار مردن پیرتر می‌شود و این موضوع باعث شد که فرد مصاحبه‌کننده فکر کند شاید Sifu ساختاری مانند آثار در سبک روگ‌لایک ‌دارد که البته تارنو این موضوع را رد می‌کند. او توضیح می‌دهد: «شخصیت اصلی بازی با پیر شدن ضعیف نمی‌شود، بلکه به یک استاد سالخورده [و قدرتمند] تبدیل می‌شود.»

حرکات رزمی که در تریلر Sifu شاهدش هستیم، از یکی از مکاتب کونگ‌فو به نام Lao Siu Leung Pak Mei الهام گرفته شده است. نکته‌ی جالب این است که کارگردان خلاق بازی Sifu، این سبک از کونگ‌فو را به‌صورت واقعی یاد گرفته است. تارنو همچنین عنوان می‌کند که ویژگی‌هایی مانند شخصی‌سازی حرکات و ساخت ابزارها آن‌طور که در بازی Absolver وجود داشت، به بازی Sifu برنمی‌گردند. درواقع حرکات کاراکتر اصلی Sifu در طول زمان تکامل پیدا می‌کند و تمام این حرکات به مکتب Pak Mei تعلق دارند.

قرار است در آینده اطلاعات بیشتری از بازی Sifu منتشر شود. تارنو در آخر می‌گوید که بازی‌های آنلاین‌محور بیشتری در آینده خواهد ساخت، ولی فعلا تمام تمرکز خود را روی ساخت یک بازی اکشن تک‌‌نفره می‌گذارد.

نظر شما کاربران زومجی در این خصوص چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع vg247 pcgamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده