نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۵

استفاده بیشتر از قابلیت های PS5 در بخش دوم Final Fantasy 7 Remake

اسکوئر انیکس در گزارش جدید خود اعلام کرده که طرفداران باید منتظر استفاده از تمامی قابلیت‌های سخت‌افزاری پلی استیشن 5 در Final Fantasy 7 Remake Part 2 باشند.

اواخر بهار سال آینده، بازی Final Fantasy 7 Remake Intergrade یا همان نسخه PS5 ریمیک فاینال فانتزی 7 به نسل جدید کنسول‌های خانگی سونی خواهد آمد. درحالی که عملکرد بازی در مقایسه با نسخه‌ی PS4 بهبودهایی را به خود می‌بیند، همچنان از تمامی قابلیت‌های سخت‌افزاری پلی استیشن 5 بهره‌مند نخواهد بود. بااین‌حال، تتسویا نومورا (Tetsuya Nomura) در مصاحبه با مجله Famitsu در واکنش به این موضوع می‌گوید:

«در بحث بهبود گرافیکی نسخه Intergrade، نورپردازی و تکسچرهای تصاویرِ بازی بیشترین تغییرات را به خود می‌بینند؛ اما یک سری افکت‌های محیطی مانند نحوه‌ی نمایش مه نیز جزء مواردی هستند که به القای حس واقعگرایانه و غوطه ور شدن در دنیای بازی کمک خواهند کرد.»

«در مورد تریگرهای تطبیقی کنترلر دوال سنس نیز می‌تواند گفت که تاحدودی در این نسخه مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ اما برای سایر قابلیت‌های ویژه‌ی پلی استیشن 5 باید تا بخش دوم بازی منتظر باشید تا ما بتوانیم کار را از صفر شروع کنیم.»

پوستر بازی Final Fantasy 7

بازی Final Fantasy 7 Remake Intergrade برای عرضه در تاریخ ۱۰ ژوئن ۲۰۲۱ (۲۰ خرداد ۱۴۰۰) برنامه‌ریزی شده است. این نسخه، علاوه‌بر بهینه‌سازی گرافیکی، شامل یک فصل جدید با حضور Yuffie به‌عنوان کاراکتر قابل بازی خواهد بود.

اگر نسخه‌ی پلی استیشن 4 بازی را در اختیار دارید، نه‌تنها نباید هزینه‌ای برای دریافت نسخه پلی استیشن 5 پرداخت کنید، بلکه به‌سادگی می‌توانید فایل‌های Save خود را هم از PS4 به پلی استیشن 5 انتقال بدهید. نسخه‌ی پلی استیشن 5 بازی فاینال فانتزی 7 ریمیک از Photo Mode، درجه‌های سختی متنوع‌تر و لودینگ‌های کوتاه‌تر پشتیبانی می‌کند. همچنین این نسخه تکسچرهای باکیفیت‌تر نورپردازی‌های بهتر و افکت‌های تصویری جذاب‌تر را تقدیم گیمر می‌کند. اگر بخواهید می‌توانید بازی را روی حالت پرفورمنس بگذارید تا با فریم‌ریت قفل‌شده روی عدد ۶۰ اجرا شود یا به سراغ حالت گرافیک بروید تا رزولوشن 4K واقعی را داشته باشید.

نسخه نسل گذشته‌ی این بازی در نقد و بررسی زومجی امتیاز بسیار خوب ۹.۵ از ۱۰ را دریافت کرده است. محمد صادق تواضعی داستان سرایی بسیار خوب کاراکترهای مثبت و منفی و جلوه‌های بصری چشم‌نواز و میان‌پرده‌های هیجان‌انگیز را در کناری عواملی مانند موسیقی گوش‌نواز و طراحی منحصربه‌فرد باس‌ها به‌عنوان بهترین نقاط قوت این بازی معرفی می‌کنید. شما می‌توانید با مراجعه به این لینک، مقاله کامل آن را مطالعه کنید.


منبع psu
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده