نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۷

لغو مراسم حضوری E3 2021 در پی ادامه بحران ویروس کرونا

ظاهراً با استمرار بحران شیوع ویروس کرونا، مثل سال گذشته امکان برگزاری مراسم حضوری E3 2021 وجود ندارد و گزینه‌های جایگزین برای این منظور در دست بررسی است.

هیئت مدیره کنوانسیون توسعه گردشگری لس آنجلس در اطلاعیه جدید خود که ازطریق وبسایت Resetera منتشر کرده، به لغو کلیه‌ی رویدادهای حضوری سال ۲۰۲۱ در این منطقه اشاره کرده و البته به بررسی سایر گزینه‌های احتمالی و همچنین تلاش برای دریافت مجوز برای سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ پرداخته است. هرچند با ادامه‌ی روند همه‌گیری ویروس کرونا، این تصمیم چندان غیرمنتظره به‌نظر نمی‌رسید.

البته لازم به ذکر است که انجمن سرگرمی‌های نرم‌افزاری هنوز اطلاعیه اختصاصی برای جشنواره E3 سال جاری میلادی منتشر نکرده و بنابراین هنوز مشخص نیست که مراسم امسال دقیقاً به چه شکلی برگزار خواهد شد. هرچند به احتمال زیاد E3 2021 نیز مثل بسیاری از رویدادهای سال گذشته به‌صورت دیجیتالی و ازطریق لایو استریم برگزار خواهد شد.

تا به اینجای کار می‌دانیم که رویداد Summer Game Fest مانند سال گذشته برگزار خواهد شد. ناشران و توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی سال گذشته و در پی لغو کامل مراسم E3 2020، از رویداد Summer Game Fest به‌عنوان یک بستر جایگزین جهت نمایش برنامه‌های جدید خود استفاده کردند؛ لذا می‌توان این مورد را نیز به‌عنوان یک گزینه جایگزین در نظر داشت.

حتی قبل از همه‌گیری ویروس کووید 19 بود که سونی تصمیم به کناره گیری از حضور در رویداد E3 گرفت تا مراسم اختصاصی خود را میزبانی کند. بعد از این اتفاق نیز به‌لطف اتفاقات غیرمنتظره سال ۲۰۲۰، شرکت‌هایی مانند یوبیسافت و مایکروسافت حالا برنامه‌های مستقل خود را برگزار می‌کنند.

در هر حال باید فعلاً منتظر اطلاعیه رسمی ESA در اینباره باشیم. در کل چیزی که تقریباً قطعی به‌نظر می‌رسد، عدم برگزاری رویداد E3 سال جاری میلادی به‌صورت فیزیکی و با حضور شرکت کنندگان است که علاقه‌مندان به این مراسم بزرگ در دنیای گیمینگ را یک بار دیگر از اتفاقات هیجان انگیز آن محروم خواهد کرد.


منبع twinfinite
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده