// دوشنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۱۷

نمایشگاه E3 2021؛ برگزاری با شیوه کاملا متفاوت

باتوجه‌به یک گزارش اختصاصی جدید از رسانه ویدیوگیم کرانیکل به نظر می‌رسد که برگزارکنندگان نمایشگاه E3 می‌خواهند هر طور که ممکن است، این رویداد ویدیوگیمی را دوباره در سال ۲۰۲۱ میلادی زنده کنند.

درحالی‌که نمایشگاه E3 در سال ۲۰۱۹ میلادی با شوری بسیار کمتر نسبت به گذشته برگزار شد و در سال ۲۰۲۰ میلادی هم پس از مواجهه با حاشیه‌های فراوان عملا لغو را پذیرفت، سال ۲۰۲۱ میلادی می‌تواند برای آینده‌ی این نمایشگاه بسیار حیاتی باشد. زیرا نه‌تنها در سال ۲۰۱۹ میلادی یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان ویدیوگیم کوچک‌ترین اهمیتی به شرکت در نمایشگاه E3 نداد، بلکه در سال ۲۰۲۰ میلادی تعداد بی‌شماری از بازی‌ها و دستگاه‌ها بدون نمایشگاه E3 معرفی و عرضه شدند و آب هم از آب تکان نخورد. پس شاید اگر در سال ۲۰۲۱ میلادی شاهد برگزاری جدی و قابل‌توجه نمایشگاه E3 نباشیم، دیگر در سال ۲۰۲۲ میلادی نه گیمرها و نه استودیوهای بازی‌سازی و شرکت‌های ناشر اهمیتی به شرکت در آن ندهند. این در حالی است که بسیاری از تحلیل‌گرها از اواخر سال ۲۰۱۸ میلادی می‌گفتند که اگر نمایشگاه E3 متناسب با زمانه تغییر نکند، سرنوشت خوبی در انتظار آن نخواهد بود.

اتحادیه‌ی سرگرمی‌های نرم‌افزاری (ESA) به‌تازگی برنامه‌ی برگزاری نمایشگاه E3 به‌صورت آنلاین را برای شرکت‌های مختلف بزرگ جهان بازی‌های ویدیویی فرستاده است

ESA یا همان اتحادیه‌ی سرگرمی‌های نرم‌افزاری می‌خواهد در اواخر بهار پیش‌رو نمایشگاه E3 2021 را به‌صورت کاملا دیجیتالی برگزار کند؛ با قرار دادن دموهای بازی مورد انتظار در دسترس بازیکنان و برگزاری کنفرانس‌های آنلاین. اما برگزارکنندگان می‌گویند که برای تبدیل شدن نمایشگاه E3 2021 به یک رویداد موفق نیازمند حضور شرکت‌های بزرگ ویدیوگیمی هستند و فعلا نه مایکروسافت، نه سونی و نه نینتندو اعلام نکرده‌اند که آیا قطعا قصد شرکت در ای تیری را دارند یا با برنامه‌های مستقل خود جلو می‌روند.

دو مورد از شرکت‌های نام‌برده در سال ۲۰۲۱ میلادی با رویدادهای آنلاین اختصاصی همچون State of Play و Inside Xbox و بدون نیاز به نمایشگاه E3 کنسول‌های جدید خود را معرفی کردند. آیا اکنون برای نمایش بازی‌ها مایل به همکاری کامل با برنامه‌های جدید ESA هستند؟ آن هم درحالی‌که پلی استیشن در نمایشگاه E3 سال ۲۰۱۹ میلادی هم شرکت نکرد.

لوگو متفاوت و جذاب نمایشگاه E3 اتحادیه سرگرمی های نرم افزاری

بسیاری از شرکت‌ها اصلا نمی‌دانستند که ESA قصد برگزاری نمایشگاه E3 2021 را دارد. آیا اکنون برنامه‌های خود برای معرفی بازی‌های جدید و نمایش بازی‌های مورد انتظار را تغییر می‌دهند؟

مطابق این برنامه که البته هنوز برای نهایی شدن باید رای مثبت اکثر اعضا را دریافت کند، رویداد اصلی E3 در تاریخ ۱۵ تا ۱۷ جون/ژوئن (۲۵ تا ۲۷ خرداد) برگزار می‌شود. البته با ذکر این نکته که طی شب قبل از آغاز مراسم اصلی، گیمرها می‌توانند مشغول تماشای آنلاین افتتاحیه نمایشگاه E3 2021 شوند. پروسه‌ تجربه‌ی آنلاین دموها هم به این شکل است که گیمر باید سر ساعت برگزاری رویداد آنلاین مرتبط با بازی الف، پای پلتفرم مقصد نشسته باشد و با اینترنت مشغول تجربه‌ی دمو شود. مثل زمانی‌که مردم قدم به نمایشگاه ای تیری می‌گذارند و به‌صورت زنده به تجربه‌ی دموهای بسیاری از بازی‌های مورد انتظار می‌پردازند.

جف کیلی دیگر از نمایشگاه E3 جدا شده است و فقط به برگزاری دو رویداد Summer Game Fest و گیم اواردز می‌پردازد که هر دو آمار فوق‌العاده‌ای در جلب توجه گیمرها دارند. از آن سو این اواخر شرکت‌های الکترونیک آرتز و یوبیسافت هم از برگزاری رویدادهای خود به‌صورت مستقل کاملا راضی بوده‌اند. پس باید صبر کرد و دید که واقعا نمایشگاه E3 سال ۲۰۲۱ به چه شکل و با حضور چند شرکت ویدیوگیمی و چند بازی ویدیویی مهم برگزار می‌شود.

رسانه Video Games Chronicle می‌گوید که حداقل اطمینان دارد یکی از شرکت‌های بزرگ صنعت بازی‌های ویدیویی به هیچ عنوان در نمایشگاه E3 سال ۲۰۲۱ شرکت نمی‌کند. اما اتحادیه‌ی سرگرمی‌های نرم‌افزاری در بیانیه‌ی خود می‌نویسد که گفت‌وگوهای بسیار خوبی با چند شرکت کلیدی داشته است و به‌زودی برنامه‌ی دقیق برگزاری نمایشگاه E3 2021 و فهرست افراد، شرکت‌ها و بازی‌های بزرگ حاضر در آن را اعلام خواهد کرد. همچنین ESA خطاب به شرکت‌هایی که از موفقیت برنامه‌های ویدیویی مستقل خود راضی هستند، گفته است که قطعا حضور در یک رویداد جمعی فشرده‌شده در سه روز که کل گیمرها آن را دنبال می‌کنند، همواره به مراتب تاثیرگذارتر از برگزاری یک رویداد آنلاین ظاهر می‌شود.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده