// سه شنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۱۲

تاثیر ویروس کرونا روی کمبود پلی استیشن 5 در بازار

جیم رایان، رئیس پلی استیشن سونی می‌گوید که هر ماه تعداد قابل توجهی از پلی استیشن 5های بیشتر به بازار می‌آیند. کووید 19 تاثیر قابل توجهی روی کمتر بودن عرضه کنسول از میزان تقاضای گیمرهای برای آن داشته است.

همه می‌دانند که در انواع‌واقسام کشورهای جهان، موجودی کنسول پلی استیشن 5 کمتر از میزان درخواست بسیار زیاد گیمرها برای خرید آن است. به این شکل که به محض آغاز پیش‌فروش یا فروش جدید، تمامی کنسول‌های تولیدشده به پایان می‌رسند تا گیمرهایی که موفق به خرید نشدند، منتظر از راه رسیدن موجودی بعدی فروشگاه‌ها باشند. به همین خاطر با اینکه پلی استیشن 5 آمار فروش درخشانی دارد، همچنان بسیاری از گیمرها که آماده‌ی خرید آن هستند هم موفق به انجام این کار نشندند. جیم رایان در این رابطه می‌گوید: «تا جای ممکن داریم به سختی کار می‌کنیم تا به اندازه‌ی لازم کنسول‌های پلی استیشن 5 را به فروشگاه‌ها برسانیم».

یکی از دلایل کمبود موجودی پلی استیشن 5 سونی را باید عملکرد ضعیف‌تر شرکت‌های پخش‌کننده در دوران کرونا دانست؛ نرسیدن کنسول‌های تولیدشده با سرعت کافی به فروشگاه‌های مختلف

او ادامه می‌دهد: «با همه‌ی این مشکلات، پلی استیشن 5 در سال عرضه‌ی خود یعنی تا پایان ماه دسامبر سال ۲۰۲۰ میلادی به بیشتر از ۴.۵ میلیون دستگاه فروش رسید؛ بیشتر از آمار فروش پلی استیشن 4 در سال ۲۰۱۳ میلادی. این یک شروع عالی است. می‌دانم که گیمرهایی هستند که پلی استیشن 5 می‌خواهند و هنوز موفق به خرید آن نشده‌اند. از این بابت بسیار شرمنده هستیم و به طرز واضحی سپاسگزار از تمایل قدرتمندی که به خرید پلی استیشن 5 دارید.

یکی از نکات منفی تأثیرگذار روی کاهش سرعت آمدن PS5های کافی به بازار مربوط‌به مشکلات پیش‌آمده برای خطوط پخش در دوران کرونا است؛ شرکت‌هایی که اجناس را به فروشگاه‌ها می‌رسانند، با مشکلاتی مواجه شده‌اند و این مسئله نه فقط روی عرضه‌ی پلی استیشن 5 که تقریبا روی عرضه‌ی هر محصولی تاثیر می‌گذارد. ارسال موجودی‌های قابل‌توجه اتومبیل‌ها، گوشی‌های هوشمند و کامپیوترهای شخصی به فروشگاه‌ها نیز با مشکل جدی روبه‌رو شده است. اسناد مختلف نشان می‌دهند که مسئله فقط تولید محصول به اندازه‌ی کافی نیست. بلکه شرکت‌های پخش‌کننده هم در دوران کرونا نمی‌توانند عملکرد همیشگی را از خود نشان بدهند.

در دوران کووید 19/کرونا ما برای نخستین بار مجبور به پذیرش یک سیستم کاملا آنلاین برای دریافت سفارش و ارسال کنسول‌ها بودیم. همه‌ی این موارد درکنار درخواست بسیار زیاد گیمرها برای خرید پلی استیشن 5 دست به‌دست هم دادند تا این وضعیت به وجود بیاید. ما با انرژی تازه از دوران تعطیلات خارج شدیم. برنامه این است که هر ماه نسبت به ماه قبل، پلی استیشن 5های بیشتری را به فروشگاه‌ها بدهیم. شرایط به سرعت بهتر خواهند شد».


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده