وجود المان های اکشن در Final Fantasy 16
یکی از مواردی که در تریلر معرفی بازی Final Fantasy 16 شاهد آن بودیم، اکشن محور بودن بازی بود. این در حالی است که تمامی فاینال فانتزیهای گذشته، برپایه ساختار ATB و CTB ساخته شده بودند یا اینکه سیستم نبردهای مدرن و امروزی داشتند، باز هم مواردی مثل انتخاب آیتم و مهارتها، در قالب ساختار ATB انجام میشد.
این در حالی است که نائوکی یوشیدا، تهیه کننده Final Fantasy XVI، در یک پادکست اعلام کرده که فاینال فانتزتی 16 یک بازی «مایل به اکشن» است، اما تیم سازنده به کاربرانی که در بازیهای اکشن مهارت کمتری دارند هم توجه خواهد کرد. همچنین در ادامه مشخص شده که آنها سخت در حال کار روی داستان بازی هستند تا کاربر یک تجربه فراموشنشدنی را کسب کند.
بااینتفاسیر باید منتظر بمانیم و ببینیم که تیم سازنده Final Fantasy 16 سیستم مبارزاتی بازی را به چه شکل توسعه خواهد داد. احتمال دارد مثل بازی Final Fantasy 7 Remake شاهد گزینههایی باشیم تا بازیکن بتواند میزان اکشن بودن بازی را خودش انتخاب کند. نظر شما کاربران زومجی دراینباره چیست؟ بازی Final Fantasy 16 هماکنون برای پلی استیشن 5 در دست توسعه است و گفته میشود که در آینده (شایعات خبر از انحصاری زمانی بودن یک ساله بازی خبر میدهند) برای پی سی هم پورت خواهد شد.