نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۴ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۰

موفقیت Valheim با توجه به تیم بازیسازی کوچک این بازی

رئیس استودیوی آیرون گیت در مصاحبه جدید خود به ساخت بازی جدید و مورد انتظار Valheim توسط یک گروه کوچک و ۵ نفره اشاره کرده که با حد و اندازه‌های این بازی، دستاورد خیره کننده‌ای به نظر می‌رسد.

استودیوی Iron Gate AB اواخر ماه قبل نسخه Early Access بازی جهان باز و سبک بقای خود به نام Valheim را منتشر کرد و تقریباً بلافاصله مورد توجه منتقدین و مخاطبان قرار گرفت. بازخورد منتقدین نسبت به این بازی بسیار مثبت بوده و در این فاصله اندک، ۳ میلیون نسخه از آن به فروش رسیده است. مقیاس بزرگ، پیچیدگی و عمق مکانیکی دنیای بازی از جمله مواردی است بیشتر مورد تحسین مخاطبان قرار گرفته و زمانی‌که متوجه می‌شویم این بازی خوش ساخت توسط یک تیم بسیار کوچک ساخته شده، این موضوع بیشتر به چشم خواهد آمد.

هنریک تورنکویست از مؤسسین استودیوی Iron Gate در مصاحبه اخیر خود با PC Gamer اعلام کرده که بازی Valheim توسط تیم کوچکی متشکل از تنها ۵ عضو طراحی و تولید شده است. با افزایش روز افزون محبوبیت این بازی بین مخاطبان و موفقیت فراتر از انتظار توسعه‌دهندگان Iron Gate، این استودیو حالا تصمیم گرفته تا افراد بیشتری را به گروه خود جذب کرده و دانمه عملکرد خود را گسترش دهد. تورنکویست در ادامه‌ی صحبت‌های خود و در پاسخ به سؤالی که از گسترش استودیوی Iron Gate AB پرسیده شده می‌گوید:

«ما قطعاً افراد بیشتری را در شرکت استخدام خواهیم کرد؛ ما همین الان این پروسه را شروع کردیم و مطمئناً در ادامه افراد بیشتری مسئولیت‌ها مختلف را برعهده خواهند داشت. علت اصلی این تصمیم این است که ما همین حالا هم به حداکثر اهدافی که برای ما میسر بود، دست پیدا کردیم.»

محیط بازی Valheim

بازی والهیم اولین‌بار در جریان رویداد PC Gaming Show معرفی شد. همان‌طور که اشاره شد، استودیوی آیرون گیت مسئولیت توسعه این بازی را برعهده داشته و انتشار آن توسط شرکت Coffee Stain انجام خواهد شد. Valheim گیمر را در نقش یک وایکینگ قرار می‌دهد؛ این بازی یک تجربه‌ی بقامحور و روگ‌لایک با حال‌وهوای وایکینگ‌ها است که می‌توانید در آن همراه‌با دوستان خود با انجام کارهای مختلف مثل خانه‌سازی، مبارزه با موجودات مختلف و بیشتر، برای بقا تلاش کنید.

Valheim بعد از گذشت حدود هشت ماه از زمان انتشار خود، با داشتن ۴۲۳,۵۴۶ نفر کاربر همزمان، از نظر میزان محبوبیت پس از دو بازی CS:GO و Dota 2 در رتبه سوم فهرست استیم دیده می‌شود.

بازی Valheim در حالت «دسترسی اولیه» قرار دارد و سازندگان آن برنامه دارند تا حداقل یک سال بازی را در این حالت نگه دارند. در این مدت، محتوای مورد نظر کاربران به بازی اضافه شده و برای تطبیق هرچه بیشتر آن با علایق و اهداف جامعه بازیکنان تلاش خواهد شد. در حال حاضر قرار است باس فایت‌های بیشتر، دستورالعمل‌های ساخت آیتم‌ها درون بازی، بیومس‌های بیشتر و چندین مورد دیگر به مرور زمان به بازی اضافه شوند.

بازی Valheim با قیمت ۲۰ دلار در فروشگاه استیم برای خرید موجود است. اگر شما هم فرصت تجربه این بازی را پیدا کرده‌اید، لطفا نظرات خود را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده