نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۹

فروش فوق العاده نینتندو سوییچ و پلی استیشن 5 در ماه ژانویه

درحالی که نینتندو سوییچ همچنان از نظر تعداد واحدهای فروخته شده بهترین عملکرد را در میان کنسول‌های بازار دارد، پلی استیشن 5 بیشترین درآمد را در ماه گذشته به ثبت رسانده است.

براساس گزارش جدید گروه آنالیز و تحقیقات The NPD Group، نینتندو سوییچ در ماه ژانویه ۲۰۲۱ بیشترین تعداد کنسول را در بازار پلتفرم‌های سخت‌افزاری به فروش رسانده است. این تعداد بعد از رکورد Nintendo Wii در ماه ژانویه ۲۰۱۰ بیشترین فروش یک پلتفرم گیمینگ در این بازه‌ی سال بوده که خود از عملکرد فوق‌العاده کنسول قابل حمل نینتندو بعد از حدود ۴ سال از آغاز عرضه رسمی آن در بازار حکایت دارد. اما در سمت مقابل، کنسول نسل جدید سونی در ماه ژانویه بیشترین درآمد دلاری را برای این شرکت به همراه داشته است. پلی استیشن 5 نیز بعد از رکورد Wii در سال ۲۰۰۹ در رده دوم پرفروش‌ترین کنسول‌های بازی در ماه ژانویه قرار می‌گیرد.

اما چند دلیل برای توجیه اینکه نینتندو تعداد بیشتری کنسول سوییچ به فروش رسانده ولی درآمد دلاری آن کمتر از PS5 بوده وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها، اختلاف ۱۰۰ دلاری قیمت کنسول‌های جدید سونی با نینتندو سوییچ است. نسخه‌های دیجیتال و دیسک خور کنسول نسل نهمی سونی به ترتیب ۴۰۰ و ۵۰۰ دلار قیمت گذاری شده است.

PS5 درست مثل ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس حدود سه ماه است که به بازار عرضه شده و این درحالی است که همچنان کمبود عرضه این کنسول‌ها در بازار احساس می‌شود. فروشگاه‌های عرضه کنسول‌های بازی به‌دلیل کمبود موجودی اکثراً به‌صورت آنلاین خدمات دهی می‌کنند و هنوز هم عده‌ای از علاقه‌مندان به خرید این کنسول‌ها موفق به دسترسی به آن‌ها نشدند. از طرفی ادامه شیوع ویروس کرونا کار را برای جبران این کسری سخت‌تر کرده و این عوامل منجر به گران فروشی در برخی از مناطق جهان شده است. براساس گزارش‌ها منتشر شده، موجودی فروشگاه‌های آنلاین در ایالات متحده در زمان اندکی به فروش می‌رسد و بسیاری از خریداران عادی قادر به تهیه این کنسول نیستند.

کنسول های سوییچ و پلی استیشن ۵

مطابق انتظار گروه NPD در گزارش خود آماری از فروش کنسول‌های جدید ایکس باکس را ارائه نکرده است. مایکروسافت معمولاً از انتشار آمار فروش کنسول‌های خود به‌صورت مداوم خودداری می‌کند. لذا نمی‌توان در اینجا به مقایسه وضعیت PS5 و ایکس باکس سری ایکس در بازار پرداخت. هرچند انتظار می‌رود که سونی همچنان با اختلاف پیشتاز این رقابت باشد.

بدون شک فروش بالای کنسول‌های نینتندو سوییچ تحت تأثیر همه‌گیری ویروس کرونا بوده است. باتوجه به اینکه زمان زیادی از آغاز تولید این کنسول‌ها می‌گذرد، نینتندو مشکل خاصی در تأمین نیاز بازار نداشته است. ضمن اینکه تاکنون باندل‌های مختلف و نسخه‌های limited-edition متعددی از این کنسول طراحی و تولید شده که جدیدترینِ آن باندل ماریو نینتندو سوییچ بود.

نظر شما درباره وضعیت فروش کنسول‌های PS5 و نینتندو سوییچ در بازار به چه شکل است؟ شما می‌توانید در صورت تمایل نظرات خود را با زومجی و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع theverge
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده