نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۴۸

پیش‌بینی‌ها از فروش بیشتر نینتندو سوییچ از PS5 و ایکس باکس سری ایکس در سال ۲۰۲۱ خبر می‌دهند

تعدادی از تحلیلگران برجسته صنعت بازی عقیده دارند که روند رو به رشد فروش کنسول نینتندو سوییچ در سال ۲۰۲۱ نیز کند نخواهد شد.

با وجود اینکه سه کنسول پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس به‌عنوان پلتفرم‌های نسل جدید چند ماه است که به بازار عرضه شدند، شماری از آنالیزورها و محققان صنعت بازی‌های ویدیویی همچنان عقیده دارند که نینتندو سوییچ در پایان سال ۲۰۲۱ نیز پرفروش‌ترین کنسول جهان خواهد بود. مت پیسکاتلا، از گروه آنالیز و تحقیق NPD Group به همراه دکتر سرکان از شرکت Kantan Games و پیرز هاردینگ-رولز از Ampere Analysis در نشست اخیر خود با وبسایت Gamesindustry.biz اظهار داشتند که کنسول محبوب سوییچ در سال جدید میلادی بار دیگر به‌عنوان پرفروش‌ترین کنسول سال لقب خواهد گرفت.

مت پیسکاتلا در توضیحات خود در این زمینه می‌گوید:

«باوجود عرضه کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس‌ سری ایکس و اس، این کنسول نینتندو سوییچ است که سال ۲۰۲۱ را به‌عنوان پرفروش‌ترین پلتفرم سخت‌افزاری گیمینگ به پایان می‌رساند.»

جالب اینجا است که پیسکاتلا این برتری را فارغ از احتمال عرضه نسخه جدید کنسول سوییچ پیش‌بینی می‌کند. مدتی است که شایعاتی مبنی بر احتمال عرضه کنسول ارتقاء یافته نینتندو سوییچ پرو برای رقابت با کنسول‌های نسل جدید سونی و مایکروسافت به گوش می‌رسد. البته دیگر تحلیلگران عقیده دارند که عرضه این کنسول می‌تواند نقش مهمی را در تقویت روند رو به رشد فروش نینتندو ایفا کند. در مقابل، پیسکاتلا می‌گوید که بازی‌های جدید و پشتیبانی نینتندو از آثار فعلی خود مهم‌ترین نقش را در حفظ این روند خواهند داشت.

کنسول نینتندو سوییچ

دکتر سرکان توتو از شرکت Kantan Games نیز پیش‌بینی می‌کند که در سال ۲۰۲۱ شاهد عرضه کنسول Switch Pro باشیم. وی در ادامه اضافه می‌کند که عرضه این کنسول نقش بسیار مهمی در تسلط نینتندو بر بازار سال جدید میلادی خواهد داشت:

«شاید خیلی از افراد انتظار دارند که کنسول سوییچ در سال ۲۰۲۱ از تب و تاب افتاده و فروش این کنسول روند نزولی به خود بگیرد. درحالی‌که پیش‌بینی می‌شود این کنسول در سال جدید نیز پرفروش‌ترین پلتفرم سخت‌افزاری گیمینگ در جهان باشد. این هدف با ارائه بازی‌های جذاب فرست پارتی، تقویت و نوسازی سخت‌افزار کنسول با عرضه نسخه ارتقاء یافته Pro و توسعه جایگاه آن به‌عنوان بخشی از سبک زندگی شمار زیادی از کاربران در سال ۲۰۲۰ محقق خواهد شد.»

پیش بینی عرضه کنسول نینتندو سوییچ پرو

براساس داده‌های آماری، انتظار می‌رود که در پایان سال، ۲۴ میلیون نسخه از کنسول‌های نینتندو سوییچ در سطح جهان به فروش رفته باشد

پیرز هاردینگ-رولز از Ampere Analysis نیز انتظار دارد بیشترین آمار فروش کنسول‌های بازی در سال ۲۰۲۱ به سوییچ تعلق داشته باشد. براساس داده‌های آماری، انتظار می‌رود که در پایان سال، ۲۴ میلیون نسخه از کنسول‌های نینتندو سوییچ در سطح جهان به فروش رفته باشد. این در حالی است که مجموع فروش کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | اس تنها ۲۵ میلیون نسخه پیش‌بینی می‌شود.

Harding-Rolls نیز متقاعد شده که نینتندو در نظر دارد تا در سال جدید میلادی نسخه سوییچ پرو را روانه بازار کند:

«سال گذشته من متقاعد نشده بودم که نینتندو یک کنسول پرچم‌دار جدید را به بازار عرضه کند؛ اما حالا و با در نظر داشتن یک سری ملاک‌های اقتصادی و تبلیغاتی، ارائه یک نسخه آپدیت شده از کنسول نینتندو سوییچ در سال ۲۰۲۱ منطقی به‌نظر می‌رسد.»

کنسول نینتندو سوییچ سال ۲۰۲۰ را به‌عنوان پرفروش‌ترین کنسول جهان به پایان رساند. کارشناسان عقیده دارند که این موفقیت تا حد زیادی به پایان نسل پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان وابسته بوده است. از طرفی بسیاری از تحلیلگران نقش بازی‌های محبوبی مانند Animal Crossing را در این موفقیت بسیار پررنگ می‌دانند. حالا به‌نظر می‌رسد که براساس پیش‌بینی کارشناسان اقتصادی صنعت گیم، این روند رو به رشد فعلاً تحت تأثیر کنسول‌های نسل نهم قرار نخواهد گرفت.


منبع vg247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده