نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۱

تلاش فروشگاه اپیک برای انحصاری کردن بیش‌تر بازی‌های کامپیوتر

سخنگوی شرکت اپیک گیمز در اظهارات اخیر خود به عرضه بیشتر بازی‌های انحصاری ازطریق اپیک گیمز استور در دو سال آینده اشاره کرده است.

حالا بیش از ۲ سال از زمان آغاز به کار فروشگاه اختصاصی اپیک گیمز می‌گذرد. باتوجه به اینکه بسیاری از شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی این روزها از لانچرها و فروشگاه‌های اختصاصی خود استفاده می‌کنند، تأسیس اپیک گیمز استور به خودی خود اقدام متمایز و برجسته‌ای محسوب نمی‌شد؛ اما مسئله‌ای که موجب ایجاد حرف و حدیث‌های زیادی در میان پی سی گیمرها شد، خرید انحصاری بازی‌های ترد پارتی برای عرضه ازطریق لانچر مخصوص این شرکت بود. چیزی که پیش از این در پلتفرم پی سی سابقه نداشت. حالا به نظر می‌رسد که این شرکت در برنامه‌های بلند مدت خود نیز تصمیم به ادامه این روند گرفته است.

سخنگوی شرکت اپیک گیمز در مصاحبه جدید خود با وبسایت PC Gamer درباره استراتژی این شرکت در خصوص بازی‌های انحصاری صحبت کرده است. براین اساس، تعداد بازی‌های انحصاری که برای عرضه در دو سال آینده ازطریق اپیک گیمز استور برنامه‌ریزی شده، بیشتر از تمامی بازی‌هایی است که تاکنون به این شکل منتشر شده‌اند. بازی‌هایی که تاکنون به‌صورت انحصاری ازطریق اپیک گیمز استور منتشر شدند، از بازی‌های مستقل و کوچک تا آثار بزرگتر مانند Borderlands 3 را در بر می‌گیرند که به در بازه‌های مختلف زمانی به این شکل عرضه شدند.

لوگو سفید و خاکستری Epic Games Store

بازی‌های انحصاری ترد پارتی و عرضه رایگان برخی بازی‌ها در یک مدت زمان مشخص، سیاست‌های کلی فروشگاه اپیک گیمز را شکل داده تیم سویینی رئیس شرکت اپیک گیمز نیز اخیراً اعلام کرده که بازی‌های انحصاری نقش مهمی در رقابت با استیم در بازار داشته است. این شرکت علاوه‌بر این اعلام کرده که اواخر این هفته یک رویداد جدید Epic Games Store Showcase ازطریق توییچ برگزار می‌شود و ممکن است برخی از این بازی‌های انحصاری در این برنامه معرفی شوند. در ادامه‌ی این گزارش به جذب ۱۶۰ میلیون کاربر اپیک گیمز استور در پایان سال ۲۰۲۰ اشاره شده است.

برنامه‌ی Epic Games Store Showcase پنج شنبه ۱۱ فوریه ۲۰۲۱ (۲۳ بهمن ۹۹) برگزار شده و به نمایش گیم‌پلی بازی‌های جدید، صحبت‌های توسعه‌دهندگان و معرفی چند آثار هیجان انگیز دیگر اختصاص خواهد یافت.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده