// پنجشنبه, ۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۱۰

رشد قابل توجه و فوق العاده کاربران فروشگاه اپیک گیمز

فروشگاه دیجیتالی Epic Games Store در مجموع به بیشتر از ۱۶۰ میلیون مخاطب رسیده است که به‌صورت میانگین، روزانه ۳۱.۲ میلیون نفر از آن‌ها فعال هستند.

رکورد کاربران فعال همزمان اپیک گیمز استور به‌تازگی از ۱۳ میلیون نفر گذشت. در ماه دسامبر سال ۲۰۲۰ میلادی هم این فروشگاه دیجیتالی توانست ۵۶ میلیون کاربر فعال داشته باشد. البته مجموع تعداد کاربران فروشگاه Epic Games از عدد ۱۶۰ میلیون عبور کرد و حالا می‌دانیم که این پلتفرم، روزانه به‌صورت میانگین نزدیک به ۳۱.۲ میلیون کاربر فعال دارد. این آمار نشان می‌دهد که اپیک گیمز استور در پایان سال ۲۰۲۰ میلادی با ۱۹۲ درصد پیشرفت نسبت به آخرین روزهای سال ۲۰۱۹ مواجه شده است.

در مجموع طی سال ۲۰۲۰ گیمرها حدودا ۷۰۰ میلیون دلار پول در فروشگاه اپیک گیمز خرج کردند؛ ۲۶۵ میلیون دلار (۳۷ درصد مبلغ کلی) برای بازی‌های شرکت‌هایی غیر از اپیک خرج شد و ۴۳۵ میلیون دلار متعلق به آثار اپیک (بخوانید خرید‌های درون‌برنامه‌ای بازی فورتنایت) بود. اپیک گیمز استور در سال ۲۰۲۰ میلادی ۱۰۳ بازی ویدیویی را در برهه‌های زمانی متفاوت رایگان کرد و در مجموع، کاربران آن ۷۴۹ میلیون بار موفق به دریافت بازی رایگان شدند. برای درک میزان بزرگی این عدد فکر کنید که اگر هر فردی که بازی‌های رایگان مورد بحث را از اپیک گیمز استور گرفت قصد خرید آن‌ها را داشت، در مجموع باید مبلغی معادل ۲۴۰۷ دلار را پرداخت می‌کرد.

لوگو فروشگاه اپیک گیمز / Epic Games Store

گیمرها در مجموع طی سال ۲۰۲۰ بیشتر از ۵.۷ میلیارد ساعت مشغول تجربه بازی ویدیویی در پلتفرم اپیک گیمز استور بودند

همه‌ی موارد نام‌برده نیز درنهایت کاری کردند که بازیکنان در مجموع در سال ۲۰۲۰ بیشتر از ۵.۷ میلیارد ساعت مشغول تجربه‌ی بازی داخل پلتفرم اپیک گیمز استور باشند؛ یک رشد ۷۰ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ که در آن بازیکنان ۳.۳۵ میلیارد ساعت مشغول تجربه بازی در فروشگاه Epic Games بودند. بازی Assassin’s Creed Valhalla، بازی Satisfactory، بازی Fortnite، بازی Snow Runner، بازی Grand Theft Auto 5، بازی Borderlands 3، بازی Godfall، بازی Rogue Company، بازی Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2 و بازی Rocket League محبوب‌ترین آثار حاضر در اپیک گیمز استور در سال ۲۰۲۰ میلادی به شمار می‌آیند.

پروفایل بازیکن، اچیومنت‌ها، قابلیت‌های شبکه‌ی اجتماعی‌محور بیشتر و افزایش کاربرد فهرست بازی‌های مورد انتظار و مورد علاقه، برخی از مواردی هستند که در سال جاری میلادی به فروشگاه Epic Games اضافه می‌شوند. اپیک همچنان رقیب بسیار بسیار بزرگی به اسم استیم دارد و اگر می‌خواهد به رشد ادامه بدهد، احتمالا باید هم سیاست ارائه‌ی بازی‌های رایگان را حفظ کند و هم فروشگاه دیجیتالی خود روی کامپیوترهای شخصی را بهبود ببخشد.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده