نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۰

انکار حذف ویدیو آهنگساز Silent Hill توسط کونامی

آکیرا یامائوکا، آهنگساز ژاپنی مجموعه Silent Hill در مصاحبه اخیرش به همکاری خود با یک «یک پروژه مورد انتظار» اشاره کرده که این ویدیو بعد از مدتی حذف شده است.

بلافاصله بعد از اینکه آکیرا یامائوکا در مصاحبه با کانال یوتیوب AI Hub به پروژه بعدی خود اشاره کرده که به‌گفته‌ی او «شما منتظر شنیدن اخبار بیشتر درباره آن هستید»، AI Hub اقدام به حذف این ویدیو از فهرست عمومی خود کرده و اعلام می‌کند که از آن‌ها خواسته شده تا این ویدیو را از کانال بردارند. در اظهارات AI Hub به اینکه چه کسی این درخواست را کرده اشاره‌ای نشده است.

حالا کونامی در بیانیه‌ای که برای وبسایت VGC منتشر کرده، اعلام کرده که این شرکت مسئول حذف کلیپ مذکور از کانال AI Hub نبوده است. سخنگوی کونامی با رد این شایعه از ارائه هرگونه توضیحات بیشتر درباره اینباره خودداری کرده است.

یامائوکا از کارمندان شرکت کونامی محسوب نمی‌شود؛ اما باتوجه به سابقه‌ی همکاری او با توسعه‌دهندگان مجموعه بازی‌های ترسناک Silent Hill، اظهارات اخیر او گمانه زنی‌های زیادی را درباره احتمال بازگشت این مجموعه‌ی محبوب ایجاد کرده است.

تابلو به سایلنت هیل خوش آمدید

در سال ۲۰۲۰، شایعات و نشانه‌های بسیار زیادی از احتمال آماده شدن کونامی برای معرفی یک بازی جدید در سری سایلنت هیل مطرح شده بود. براساس اظهارات یکی از اینسایدرهای استودیوی کونامی، بازی جدید Silent Hill «قطعاً» در دست ساخت بوده و احتمالاً در آینده نزدیک معرفی خواهد شد.

بااین‌حال، کونامی چندین بار اعلام کرده که شایعات همکاری این شرکت با پلی استیشن برای ساخت ریبوت مجموعه Silent Hill حقیقت ندارد. این در حالی است که این شرکت در تابستان سال جاری یک حساب رسمی توییتر به نام Silent Hill را ثبت کرده تا اخبار مربوط‌به کراس‌اور این مجموعه با بازی Dead by Daylight ساخته استودیوی Behaviour Interactive را پوشش دهد. این اقدام نیز موجب تقویت مجدد شایعات درباره این مجموعه شده است.

کیچیرو تویاما کارگردان سری Silent Hill و Gravity Rush در دسامبر سال گذشته میلادی خبر جدایی خود از استودیوی ژاپن سونی و تأسیس استودیوی جدید Bokeh را اعلام کرده بود. تویاما شرکت جدید خود را به همراه جونیا اکورا طراح ارشد بازی‌های Gravity Rush راه اندازی کرده و کازونوبو ساتو، طراح بازی Puppeteer در سال ۲۰۱۳ که بعد از دو دهه تصمیم به ترک سونی گرفت نیز در تیم آن‌ها حضور دارد.

اولین پروژه استودیوی بوکه یک بازی اکشن و ماجراجویی خواهد بود که ظاهراً شباهت زیادی به آثار قبلی سازندگان آن دارد. ویدیو جدیدی که هفته گذشته در این رابطه منتشر شده، چند کانسپت هنری و المان‌های ترسناک دنیای بازی را به نمایش گذاشته است. تویاما در پاسخ به سؤال مجله فامیتسو از احتمال همکاری مجدد او با توسعه‌دهندگان Siren و Gravity Rush اظهار داشته که در تلاش است تا با ایجاد یک رابطه نزدیک با شرکت سونی یک بار دیگر فرصت همکاری با تیم توسعه‌دهندگان این بازی‌ها در آینده را داشته باشد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده