نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۵

حذف زمان لودینگ Resident Evil 8 به لطف حافظه پرسرعت پلی استیشن 5

پیت فابیانو از تیم سازندگان Resident Evil Village در استودیوی کپکام در مصاحبه جدید خود اعلام کرده که از قابلیت‌های حافظه SSD سریع PS5 برای «حذف مجازی زمان لودینگ» در این بازی استفاده شده است.

باوجود اینکه بازی Resident Evil Village به‌صورت بین نسلی (کراس-جن) منتشر خواهد شد، به نظر می‌رسد که کپکام توجه ویژه‌ای روی سخت‌افزار قدرتمند کنسول‌های جدید داشته و در تلاش است تا در نسخه پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | اس این بازی، تجربه به مراتب جذاب‌تری را به مخاطب ارائه کند. چیزی که شاید با نگاه به دیگر نسخه‌های جدید مجموعه رزیدنت ایول، به هیچ عنوان غیرمنتظره نباشد. به‌عنوان مثال، پیش از این تأیید شده که این بازی از تمامی ویژگی‌های جدید کنترلر دوال سنس بهره‌مند خواهند بود. حالا به نظر می‌رسد که بهبود نسخه PS5 این بازی در حوزه عملکرد فنی نیز به وضوح قابل مشاهده خواهد بود.

پیت فابیانو تهیه کننده پروژه رزیدنت ایول 8 در مصاحبه با مجله رسمی پلی استیشن (قسمت ۱۸۵) اظهار داشته که کپکام از قابلیت‌های حافظه SSD کنسول جدید سونی برای «حذف مجازی زمان لودینگ بازی» و فراهم کردن «احساس غوطه ور شدن در دنیای بازی» استفاده خواهد کرد.

از دیگر قابلیت‌های پلی استیشن 5 که در این بازی مورد استفاده قرار گرفته، می‌توان به Tempest یا موتور صدای سه‌بعدی بازی اشاره کرد. فابیانو در قسمتی از صحبت‌های خود به این موضوع نیز اشاره کوتاهی دارد. وی در این خصوص می‌گوید:

«شما از همه‌ی جهات در تجربه صوتی این بازی غرق خواهید شد.»

علاوه‌بر این، قبلاً تأیید شده که این بازی ترسناک و سبک بقا در کنسول‌های جدید سونی و مایکروسافت از رزولوشن پویای 4K و تکنولوژی ری-تریسینگ پشتیبانی می‌کند. بنابراین با کنار هم گذاشتن همه این موارد، می‌توان یک تجربه جذاب و بی‌نقص را از قسمت جدید این مجموعه اسطوره‌ای انتظار داشت.

Resident Evil Village در تاریخ ۷ می ۲۰۲۱ (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰) برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | اس، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و پی سی منتشر می‌شود. فابیانو در مصاحبه قبلی خود اذعان داشته که این بازی به مراتب بزرگتر از Resident Evil 7 در سال ۲۰۱۷ خواهد بود.

در سایر اخبار مرتبط با این بازی، مطرح شدن نام شخصیت بانو دیمیترسکو (Lady Dimitrescu) در سطح اینترنت را داشتیم که حتی منجر به ساخت چندین تصویر طنزی (میم) با محوریت قد بلند او نیز شده بود. به طوری که تامونوری تاکانو، کارگردان هنری بازی در صحبت‌های اخیر خود درباره این موضوع اظهار نظر کرده است. 


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده