نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۸

علت نبود بخش چندنفره در ریمستر سه گانه مس افکت

توسعه‌دهندگان استودیوی بایوور «پیچیدگی بیش از حد» و «نیاز به پشتیبانی بعد از انتشار» را از دلایل عدم اضافه شدن بخش چندنفره در مجموعه Mass Effect: Legendary Edition بیان می‌کنند.

باوجود اینکه مجموعه مس افکت بیشتر با سبک روایت داستانی خود شناخته می‌شود، همواره شاهد توجه جزئی ولی ادامه دار توسعه‌دهندگان به بخش مولتی پلیر یا چندنفره بازی بودیم. حالا طرفداران به این فکر افتادند که آیا این بخش که اولین‌بار در Mass Effect 3 معرفی شد، در نسخه جدید Legendary Edition نیز بازمی‌گردد یا خیر. موضوعی که استودیوی بایوور نسبت به آن واکنش نشان داده و از دلایل عدم امکان اضافه شدن این بخش در مجموعه لجندری ادیشن می‌گوید.

کوین میک و مک والترز از استودیوی بایوور در مصاحبه اخیر خود با وبسایت گیم اینفورمر جزئیات جدیدی از بازی در آستانه انتشار Mass Effect Legendary Edition را با مخاطبان در میان گذاشتند. میک و والترز به‌طور ویژه درباره عدم حضور بخش چندنفره بازی در این مجموعه ریمستر شده صحبت کردند و «پیچیدگی بیش از حد» آن را از دلایل حذف این بخش از مجموعه بیان می‌کنند.

حالت چندنفره بازی مس افکت 3

Meek عقیده دارد که تیم توسعه‌دهندگان این بازی «مواردی که اکثریت مخاطبان به آن علاقه‌مند هستند» را برای تمرکز بیشتر انتخاب کرده‌اند. وی در ادامه اضافه می‌کند که «آماده کردن ملزومات و عملکرد بی نقص بخش مولتی‌پلیر بازی» در زمان عرضه Mass Effect Legendary Edition کار بسیار سختی محسوب می‌شود. ضمن اینکه موانع دیگری مانند پشتیبانی مداوم بعد از انتشار و کار روی قابلیت کراس پلتفرم بازی نیز بر سر راه توسعه‌دهندگان قرار می‌گیرند که باید از آن‌ها عبور کرد.

براساس اظهارات توسعه‌دهندگان بایوویر، عدم اختصاص منابع و نیروهای استودیو به بخش نسبتاً محبوب این بازی منطقی به نظر می‌رسد. باوجود اینکه بخش چندنفره بازی Mass Effect نیز طرفداران خاص خود را دارد، در کل به نظر می‌رسد که خریداران مجموعه Legendary Edition بیشتر به‌دنبال محتوای تک نفره و داستانی بازی هستند. کالکشن Legendary Edition علاوه‌بر محتوای کامل سه‌گانه مس افکت شامل تمامی بسته‌های الحاقی منتشر شده تا به این تاریخ نیز خواهد بود. ضمن اینکه سطح گرافیک بازی نیز برای تطبیق با سیستم‌های مدرن‌تر ارتقاء داده شده است.

Mass Effect: Legendary Edition در تاریخ ۱۴ می ۲۰۲۱ (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰) برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و پی سی منتشر می‌شود. این مجموعه ازطریق قابلیت بکوارد کامپتبیلیتی روی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس نیز قابل اجرا خواهد بود. بازی روی کنسول‌های جدید سونی و مایکروسافت به‌صورت ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده