نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۱

مسدود شدن ۶۰ هزار کاربر متقلب Call of Duty: Warzone

اکتیویژن در راستای حذف کاربران متقلب از بازی Call of Duty: Warzone به‌تازگی ۶۰.۰۰۰ پروفایل دیگر را از دسترسی به سرورهای بازی مسدود کرده است.

یکی از مسائلی که کاربران بازی آنلاین و بتل رویال Call of Duty: Warzone از ابتدا درگیر آن بودند، حضور کاربران متقلب در جریان بازی است که موجب برهم زدن توازن در مسابقات رقابتی آن می‌شود. به طوری که بازیکنان تقریباً در هربار تجربه این بازی ممکن است با یکی از کاربران مواجه شوند. این افراد معمولاً از ابزارهایی مانند ربات هدفگیری برای برتری ناعادلانه بر سایر کاربران استفاده می‌کنند. در هر حال به نظر می‌رسد که اکتیویژن عزم خود را برای برخورد قاطع با این دسته از کاربران جزم کرده است. براساس گزارش جدید وبسایت Vice، به‌تازگی ۶۰ هزار کاربر متقلب بازی کال آف دیوتی وارزون به‌صورت همزان مسدود شدند که یکی از بالاترین ارقام در مراحل قبلی این اقدام توسط اکتیویژن محسوب می‌شود.

موج مسدود سازی کاربران متقلب بازی Call of Duty: Warzone از زمان عرضه این بازی در سال گذشته آغاز شده است. در ماه آوریل ۲۰۲۰ بود که اکتیویژن ۷۰ هزار کاربر را از بازی رایگان و بتل رویال خود حذف کرد. این شرکت در ماه سپتامبر نیز از دسترسی ۲۰ هزار چیتر دیگر به سرورهای بازی جلوگیری کرد. اکثر بازیکنانی که در این مراحل مسدود شدند، از نرم‌افزار EngineOwning استفاده می‌کردند.

نمایی از بازی call-of-duty-warzone

براساس گفتگوی سخنگوی اکتیویژن با وبسایت Vice، «تمامی افرادی که از نرم‌افزار EngineOwning استفاده می‌کردند از دسترسی به بازی منع شدند.»

با اینحال هنوز مشخص نیست که آیا این اقدامات می‌تواند آسیب‌هایی که از سوی کاربران متقلب به بازی وارد شده را جبران کند یا خیر. تاکنون بسیاری از تولیدکنندگان محتوای مشهور و رده بالای فضای مجازی که نقش بسیار مهمی در ترویج بازی Call of Duty: Warzone بین طرفداران داشتند به خاطر همین مشکلات تصمیم به خروج از این بازی گرفتند. یکی از این موارد، Vikkstar یوتیوبر مشهوری است که بیش از ۷ میلیون دنبال کننده در یوتیوب دارد. او در یکی از ویدیوهای جدید خود به دلایلی که تصمیم به عدم آپلود محتوای جدید از بازی Warzone گرفته می‌پردازد. Vikkstar در این کلیپ خاطرنشان کرده که:

«بازی دربدترین شرایطی است که تاکنون در آن دیده شده است. اکتیویژن واقعاً از تعداد هکرهایی که در بازی حضور دارند اطلاع ندارد؛ به طوری که همین امروز در یکی از استریم‌هایی که داشتیم به هکری برخوردیم که به‌صورت زنده فرایند نفوذ به فیسبوک گیمینگ را استریم می‌کرد.»

بازی Call of Duty: Warzone علاوه‌بر مشکل کاربران متقلب با چند مسئله دیگر از قبیل گلیچ‌ استیم و نرم افزارهایی که بازیکنان ماهر و سطح بالا را در لابی کاربران ضعیف‌تر قرار می‌دهد مواجه است. اگر شما هم سابقه برخورد با این مشکلات را داشتید، تجربیات خود را با زومجی و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده