// سه شنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۵

تنظیم هوشمند درجه سختی باس فایت ‌ها در پتنت تازه پلی استیشن

پتنت جدید پلی استیشن به این اشاره می‌کند که درجه‌ی سختی مبارزه با باس‌ها بسته به عملکرد بازیکن توسط هوش مصنوعی افزایش یا کاهش پیدا می‌کند.

سرگرمی‌های تعاملی سونی چند روز پیش یک پتنت جدید ثبت کرد که نام آن «استفاده از یادگیری ماشین برای افزایش یا کاهش درجه سختی مبارزه و شکست حریفان در بازی‌های ویدیویی» است. این عبارت به معنای ساده‌تر یعنی هوش مصنوعی قرار است به‌صورت خودکار میزان سختی مبارزات را تغییر دهد؛ به‌طوری که اگر بازیکن چند بار از یک باس درون بازی شکست بخورد، درجه‌ی سختی مبارزه کاهش و اگر به‌راحتی باس مذکور را شکست دهد، درجه‌ی سختی افزایش پیدا می‌کند.

در توضیحات این پتنت آمده: «برای تعیین توانایی یک یا دو بازیکن برای شکست یک کارکتر غیرقابل‌بازی مانند یک باس، از یادگیری ماشین استفاده می‌شود. برحسب عملکرد و توانایی بازیکن در شکست دادن حریف خود در بازی، سطح سختی مبارزه با باس‌ها افزایش یا کاهش می‌یابد. در مواردی مثلا بازیکنی تمایل دارد که سطح سختی مبارزه‌اش با باس‌ها براساس عملکرد او در بازی کاهش یا افزایش یابد یا ترجیح دهد که بدون روشن بودن چنین ویژگی‌ای بازی مورد نظر را تجربه کند.»

استفاده از این ویژگی در بازی کاملا مبتنی بر هوش مصنوعی است؛ به‌طوری که اگر نتوانید یک باس را در بازی شکست دهید، درجه‌ی سختی مبارزه با آن کاهش می‌یابد و خود را با توانایی‌های شما تنظیم می‌کند. از طرفی اگر به‌راحتی باس را شکست دهید، میزان سرسختی او و احتمالا دشمنان بعدی در بازی افزایش پیدا می‌کند. این قابلیت می‌تواند در برخی بازی‌ها و بعضی سبک‌ها گزینه‌ی خوبی باشد و جایگزینی برای انتخاب درجه‌ی سختی در ابتدای بازی باشد.

بااین‌حال، شاید عده‌ای از بازیکنان ترجیح دهند که به همان شیوه‌ی سنتی سابق درجه‌ی سختی بازی‌ها در طول گیم‌پلی ثابت باقی بماند و حتی درصورت شکست چندباره‌ی آن‌ها دربرابر یک باس خاص، هوش مصنوعی درجه‌ی سختی بازی را تغییر ندهد. به همین دلیل، اگر قرار است چنین گزینه‌ای به بازی‌های آینده‌ی پلی استیشن اضافه شود، شاید بهتر باشد همان‌طور که در توضیحات پتنت هم اشاره شده، درجه‌ی سختی سنتی نیز در اختیار بازیکنان برای انتخاب قرار گیرد.

نظر شما کاربران زومجی در این خصوص چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع gamingroute
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده