// یکشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۲۸

قابلیت تازه برای تجربه بازی های چند نفره واقعیت مجازی در پتنت جدید پلی استیشن

پتنت جدید سونی که چند ماه پیش ثبت شده است، به بخش تعاملی و مولتی پلیر لوکال هدست واقعیت مجازی اشاره می‌کند.

پتنت یا حق ثبت اختراع در دنیای شرکت‌های بازی‌های ویدیویی اتفاق جدیدی نیست‌، اما هر بار که یکی از آن‌ها ثبت می‌شود می‌توان این سؤال را از خود پرسید که آیا این اتفاق روش بازی ما را تغییر خواهد داد یا خیر. به‌عنوان مثال سال گذشته‌ ما متوجه شدیم که پلی استیشن پتنت برگزاری کنسرت‌ها و رویدادها را با تکنولوژی واقعیت مجازی خود ثبت کرده است. امروز با انتشار پتنت جدید پلی استیشن ما متوجه شدیم که سونی می‌خواهد VR را به یک تجربه گروهی تبدیل کند. این بدان معنا است که دوستان شما ممکن است در طول بازی سر به سر شما بگذارند.

این پتنت که به‌تازگی توسط IGN گزارش شده است، در پاییز گذشته ثبت شده بود. طبق پتنت منتشر شده، این امکان به دوستانتان داده می‌شود که با استفاده از "دستگاه‌های تماشاگر" یا همان تلفن‌های همراه ‌با بازی VR شما ارتباط برقرار کنند. این تعامل ممکن است کاملاً موضعی هم نباشد زیرا بیان شده است که انتخاب تماشاگران صحنه‌ی VR را تقویت خواهد کرد.

این پتنت همچنین شامل یک تصویر نیز می‌شود که نحوه‌ی عملکرد آن‌ را نشان می‌دهد. در این تصویر که در ادامه می‌توانید آن را ببینید، یک نفر را می‌بینیم که مشغول به بازی است و چهار نفر از دوستانش در حال تماشا هستند. از بینندگان در مورد آیتمی که بازیکن باید در بخش بعدی بازی استفاده کند سؤال پرسیده می‌شود و در این حالت بازیکن برای پیشرفت در بازی باید از ملاقه استفاده کند.

پتنت بخش مولتی پلیر واقعیت مجازی سونی

براساس این تصویر مشخص نیست که آیا شما به‌عنوان بازیکن می‌توانید ببینید گزینه‌های دیگری که دوستانتان برای شما در نظر گرفته‌اند چه بوده‌اند یا اینکه چقدر سر به سر شما گذاشته‌اند یا خیر. همچنین مشخص نیست که آیا رأی دادن تنها نوع تعامل تماشاگران با بازیکن است یا گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد. علاوه‌بر این، این تصویر نشان می‌دهد که تماشاگران باید در محدوده تصویری دستگاه دیگری باشند که ماهیت آن مشخص نیست.

اگرچه که این پتنت ثبت شده است اما این لزوما به این معنی نیست که واقعاً آن را در عمل خواهیم دید. این نوع تعامل می‌تواند کاربردهای جالبی داشته باشد به‌عنوان مثال این قابلیت می‌تواند امکان تعامل تماشاگران را با استریمرها ازطریق رای دادن از راه دور با تلفن‌های خود امکان‌پذیر کند. اگر رای گیری محدود به تعداد خاصی از دستگاه‌ها نباشد، این قابلیت می‌تواند سرگرمی جالب توجهی را فراهم کند.


منبع thegamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده