نویسنده: نادر امرایی
// یکشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۵۹

دماسنج: از عملکرد ضعیف Medium تا تاخیر بازی ارباب حلقه ها

در قسمت نهم دماسنج، از عملکرد ضعیف بازی مدیوم روی کنسول‌های نسل نهمی می‌گوییم، سری به تاخیر بازی Gollum می‌زنیم و از جوایز متعدد The Last of Us Part II حرف می‌زنیم.

بالاخره و پس از مدتی انتظار، اولین بازی انحصاری کنسول‌های نسل بعدی مایکروسافت با نام The Medium در دسترس قرار گرفت. این بازی نقدهای ضد و نقیضی دریافت کرد و در نهایت توانست به اثری متوسط تبدیل شود. اما مهم‌ترین نکته در رابطه با بازی مدیوم، عملکرد آن روی کنسول‌های سری ایکس و سری اس بود که نشان می‌داد بازی برای این کنسول‌های قدرتمند بهینه نشده است. در دماسنج این هفته، این مساله را مرور می‌کنیم.

در ادامه، سری می‌زنیم به حواشی بازی The Last of Us Part II که به نظر می‌رسد مدت‌ها پس از انتشار بازی کماکان ادامه دارد. هفته گذشته این بازی موفق شد با دریافت ۲۶۱ جایزه به پرافتخارترین بازی تاریخ ویدیو گیم تبدیل شود که در دماسنج این هفته، این مساله را نیز بازگو کرده‌ایم.

در نهایت هم سری زده‌ایم به جدیدترین عضو تیم تاخیرخورده‌ها که بازی‌ای نیست جز The Lord of the Rings: Gollum که هفته پیش متوجه شدیم تا سال ۲۰۲۲ تاخیر خورده است. دماسنج این هفته را به هیچ‌وجه از دست ندهید:

تماشا در یوتیوب

عملکرد متغیر مدیوم در کنسول‌های نسل بعد مایکروسافت

عرضم به حضورتون که اولین بازی انحصاری سری اس و سری ایکس مایکروسافت بالاخره منتشر شد. اونم چیزی نبود جز مدیوم. حالا نکته جالبش کجا بود؟ بله اینجا بود که در بعضی از مراحل، بازی روی کنسول سری ایکس، با رزولوشن 900p و روی سری اس با رزولوشن 648p اجرا می‌شه. الان موبایل نوکیا ۳۳۱۰ منم دیگه می‌تونه ویدیو HD پخش کن. این خبر رو هم دیجیتال فاوندری منتشر کرد. بعد تازه آخر بازی و وقتی که بازی رو تموم کردی، دوستان سازنده بازی از استودیو بلوبر تیم از گیمرها درخواست کردند که نقد خودشون از بازی رو در فروشگاه مایکروسافت بنویسن! برادر من، شما اول یه کاری کن بازی رو کنسول ۱۲ ترافلاپسی با رزولوشن 900p اجرا نشه، بعد انتظار نقد داشته باش. 

رکوردشکنی The Last of Us Part II

یعنی من نمی‌دونم سابقه نداشته یه پست خبر توی زومجی ۵۰۰ و خورده‌ای کامنت بخوره! بله هفته پیش اعلام شد که بازی لست او آس پارت ۲ با ۲۶۱ جایزه بازی برتر سال، توانست به پرافتخارترین بازی تاریخ  تبدیل بشه و ویچر ۳ رو رد کنه و اینجوری شد که همچین دعوایی شد زیر پست که بیا و ببین! تعدادی تبریک گفتن، یه سری دعوا کردن، یه سری به محمد حسین جعفریان که پست رو نوشته بود تبریک گفتن که من نمی‌دونم چرا! یه سری کلا کامنت ندادن، تعدادیم که به نظرم  یه هفته‌ای می‌شه که کلا از سایت رفتن! آقا من کاری ندارم با بازی حال کردین یا نکردین، حالا چرا ناراحت می‌شین یا خوشحال؟ آقا یه بازی ساختن اومده رفته شما هم بازی کردی حال کردی یا حال نکردی دیگه. 

تاخیر در عرضه بازی The Lord of the Rings: Gollum

یادتونه همین چند وقت پیش داشتم می‌گفتم که آقا این Hogwarts Legacy اولین بازی‌ از خیل عظیمی از بازی‌هاست که تاخیر می‌خورند و عمرا در سال ۲۰۲۱ عرضه بشن؟ به ماه نرسید یکی دیگه هم به تیم تاخیر خورده‌ها اضافه شد. اونم بازی‌ای نبود جز بازی Gollum از مجموعه ارباب حلقه‌ها! دوستان سازنده بازی خیلی یواشکی و بدون اینکه کسی چیزی بگه بهشون، طی یک ایمیل اعلام کردند که بازی به جای سال ۲۰۲۱ در سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد. بچه‌ها هیچ توضیح اضافه‌ای هم ارائه نکردند! همون اول می‌گفتین بابا ما داریم بازی می‌سازیم هر موقع حاضر شد منتشر می‌کنیم.

تا هفته بعد، خدانگهدار!


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده