نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۰

علت طولانی شدن روند ساخت Biomutant از زبان سازندگان

رئیس استودیوی Experimental 101 در مصاحبه جدید خود با اشاره تیم کوچک سازندگان Biomutant به دلایل کند بودن روند پیشرفت بازی پرداخته است.

بازی Biomutant در سال ۲۰۱۷ یکی از جذاب‌ترین آثاری بود که در جریان رویداد گیمزکام رونمایی شد. اما روند آماده‌سازی این بازی بسیار طولانی‌تر از چیزی شده که توسعه‌دهندگان استودیوی Experimental 101 در ابتدا تصور می‌کردند. حالا استفان لیونگویست رئیس این استودیو در مصاحبه جدید خود با وبسایت IGN درباره علت اصلی پیشرفت کند روند توسعه این بازی در طول سال‌های اخیر توضیح داده است.

Ljungqvist در ابتدای صحبت‌های خود به مقیاس بزرگ این بازی در مقایسه با حد و اندازه‌های تیم توسعه‌دهندگان آن اشاره کرده و سپس درباره دشواری‌های رفع باگ و ایرادات یک بازی جهان باز توسط گروه کوچک آنالیزورهای اکسپرینس 101 می‌گوید:

«با بازی بزرگی مواجه هستیم. پروژه‌ای که برای یک تیم ۲۰ نفره زیادی بزرگ است. از جمله مراحلی که زمان زیادی را از ما گرفته، بحث کشف ایرادات و باگ‌های بازی است که همه ما می‌دانیم در بازی‌های جهان باز می‌تواند چه کار سخت و زمان بری باشد. تازه وقتی این ایرادات مشخص می‌شوند، نوبت به حل مشکل آن‌ها می‌رسد که این کار هم چالش‌های خاص خود را دارد. به‌ویژه برای تیم کوچکی که خانواده Experimental 101 را تشکیل می‌دهند.»

پوستر بازی biomutant

علاوه‌بر این، یکی از مهم‌ترین دلایلی که منجر به طولانی شدن بیش از حد روند پیشرفت بازی شده، نگارش اسکریپت ۲۵۰ هزار کلمه‌ای دیالوگ‌های بازی است که در مقایسه با پیش نویس ۸۵ هزار کلمه‌ای آن در سال ۲۰۱۹ به مراتب گسترده‌تر شده است.

خوشبختانه THQ Nordic به‌عنوان ناشر بازی فشار زیادی را به تیم توسعه‌دهندگان این بازی وارد نکرده و به آن‌ها اجازه می‌دهند تا با آرامش خاطر روی پروژه بزرگ خود کار کنند. درواقع استرتژی THQ ارائه یک بازی باکیفیت توسط یک تیم کوچک و مستعد است و عجله‌ای برای رساندن هرچه سریع‌تر آن وجود ندارد.

لیونگویست در ادامه‌ی صحبت‌های خود با IGN می‌گوید:

«تیم ما متشکل از ۲۰ توسعه‌دهنده متخصص در زمینه‌های مختلف است و دیگر جایی برای خروج افراد یا خستگی بیش از حد آن‌ها زیر فشار روند توسعه یک پروژه وجود ندارد. این اتفاق می‌تواند آسیب زیادی به نتیجه‌ی کار وارد کند.»

نمایی از گیم پلی بازی biomutant

«شاید با اعمال یک فشار محدود روند توسعه پروژه شما تاحدودی سرعت بگیرد، اما مهم‌ترین چیز دریافت یک حقوق متناسب است که در صنعت ما اصلاً چیز رایجی نیست. ضمن اینکه با محدود بودن مقیاس یک استودیو، زمان استراحت شما هم افزایش پیدا می‌کند. چراکه مسئولیت‌های زیادی روی دوش اعضای تیم وجود دارد و درواقع تقسیم وظایف به‌طور متناسب انجام نمی‌گیرد. اگر مدام ۱۲ تا ۱۴ ساعت در روز کار کنید، باید با پیامدهای رفتار ناسالم خود مواجه شوید.»

از دیگر نکات قابل توجهی که در جریان این مصاحبه به آن اشاره شد، می‌توان به تأیید عرضه بازی Biomutant روی پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس اشاره کرد. البته تیم کوچک Experimental 101 باید اول از همه روی عرضه موفق بازی مورد انتظار خود روی PS4، ایکس باکس وان و پی سی تمرکز کند. این بازی برای عرضه در تاریخ ۲۵ ماه می ۲۰۲۱ (سه شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰) برنامه‌ریزی شده است.


منبع twinfinite
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده