نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۲۸

ساخت بازی‌ های آینده Life is Strange توسط سازنده Before the Storm

ظاهراً دونت ناد دیگر قرار نیست روی بازی‌های آینده Life is Strange کار کند و استودیوی دک ناین وظیفه ساخت بازی‌های آینده این مجموعه را بر عهده خواهد داشت.

براساس ادعای امیلی راجرز، از اینسایدرهای صنعت بازی‌های ویدیویی، از این پس استودیوی دک ناین سازنده بازی Life is Strange: Before the Storm مسئولیت توسعه تمامی بازی‌های مرتبط با مجموعه Life is Strange را برعهده خواهد داشت. راجرز ادعا می‌کند که اسکوئر انیکس و دونت ناد مدت‌ها است که مسیر خود را از یکدیگر جدا کرده‌اند و این موضوع ارتباطی با توافق اخیر این شرکت با تنسنت ندارد. در متن توییت راجرز نوشته شده:

«با تأیید مجدد توییت قبلی خود باید اعلام کنم که از حالا به بعد استودیوی Deck Nine مسئولیت توسعه بازی‌های مرتبط با سری Life is Strange را برعهده خواهد داشت. اسکوئر و Dontnod مدت‌ها است که به همکاری خود خاتمه داده‌اند و این موضوع ارتباطی با قرارداد اخیر تنسنت ندارد.»

درحال حاضر هیچ یک از منابع رسمی عدم فعالیت استودیوی دونت‌ناد روی پروژه‌های آینده Life is Strange را تأیید نکرده‌اند. اسکوئر انیکس نیز در پاسخ به استعلام وبسایت گیمزرادار اعلام کرده که این شرکت به شایعات و گمانه زنی‌ها واکنشی نشان نمی‌دهد.

نمایی از بازی های Life is Strange

استودیو بازی‌سازی فرانسوی دونت ناد اینترتینمنت پیش از این سابقه ساخت بازی‌های Life is Strange ،Life is Strange 2 و Vampyr را در کارنامه دارد و طی سال ۲۰۲۰ دو بازی Tell My Why و Twin Mirror را منتشر کرده است. طی این هفته بود که خبر سرمایه‌گذاری شرکت چینی تنسنت در این استودیو منتشر شد. در اطلاعیه مطبوعاتی جدیدی که به این منظور منتشر شده می‌خوانیم:

«بودجه جدیدی که به این شرکت اختصاص داده شده به منظور تأمین مالی استراتژی جدید دونت‌ناد برای توسعه و انتشار پروژه‌های جدید روی پی سی، کنسول‌ها و پلتفرم موبایل وهمچنین استفاده حداکثری از ترندهای روز صنعت بازی برای ساخت بازی‌های اورجینال مورد استفاده قرار خواهد گرفت.»

اسکار گیلبرت، مدیرعامل دونت ناد درباره این قرارداد می‌گوید:

«ما خوشحال از پذیرش تنسنت به‌عنوان یک سرمایه‌گذار هستیم. وقتی یک شرکت بسیار بزرگ ویدیوگیمی مثل تنسنت در استودیو شما سرمایه‌گذاری می‌کند، می‌فهمید که به شرکت باور دارد.»

شخصیت های بازی Life is Strange

در حال حاضر اطلاعات خاصی درباره این پروژه‌های جدید دونت ناد در دسترس نیست، اما در گزارشی که در ماه نوامبر در اینباره منتشر شده بود، به فعالیت این شرکت روی ۶ پروژه جدید اشاره می‌شد.

شرکت بزرگ تنسنت علاوه‌براین بخش اعظمی از سهام شرکت Klei Entertainment، سازنده بازی Don't Starve را نیز تصاحب کرده است. جیمی چنگ، بنیانگذار شرکت Klei به مخاطبان بازی‌های این شرکت اطمینان داده که «به‌عنوان بخشی از این توافق نامه» استقلال کامل فعالیت در تمامی جوانب آثار این استودیو حفظ خواهد شد».


منبع gamesradar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده