// پنجشنبه, ۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۹

خرید بخشی از سهام سازنده بازی Life is Strange توسط شرکت چینی تنسنت

شرکت Tencent هر روز تبدیل به غول بزرگ‌تری در صنعت ویدیوگیم می‌شود و حالا درصدی از سهام استودیو بازی‌سازی فرانسوی Dontnod Entertainment را با پرداخت ۳۰ میلیون یورو خریداری کرد.

بازی Life Is Strange، بازی Tell Me Why، بازی Remember Me، بازی The Awesome Adventures of Captain Spirit، بازی Life Is Strange 2، بازی Vampyr و بازی Twin Mirror هفت اثر استودیو دونت‌ناد اینترتینمنت تا به امروز هستند. این شرکت تأسیس‌شده در سال ۲۰۰۸ میلادی طرفداران خاص خود را دارد و داستان مهم‌ترین عنصر تمام بازی‌های ویدیویی آن به شمار می‌رود. دونت ناد حالا می‌خواهد از این به بعد تمام تلاش خود را به خرج دهد که نیازمند ناشر نباشد و به‌صورت مستقل بازی‌های خود را عرضه کند. در نتیجه تیم مدیریت استودیو دونت ناد ۴۰ میلیون یورو از سهام شرکت را مهیای فروش کرد و شرکت تنسنت با پرداخت ۳۰ میلیون یورو توانست درصدی از سهام دونت ناد را تصاحب کند.

زومجی در مقاله رده بندی پردرآمدترین شرکت‌های فعال در حوزه بازی های ویدیویی گفته بود که رتبه‌ی اول این فهرست به شرکت چینی Tencent تعلق دارد. زیرا تنسنت در تعداد بسیار زیادی از شرکت‌های ویدیوگیمی مهم سرمایه‌گذاری به‌جا کرده است. حالا تنسنت یک صندلی در تمام جلسات تصمیم‌گیری دونت ناد دارد و از آن سو دونت ناد از پول تنسنت برای گسترش توانایی شرکت در عرضه بازی‌ها برای موبایل و انتشار برخی از آثار خود در بازار ویدیوگیمی چین بهره می‌برد.

اسکار گیلبرت، مدیرعامل استودیو فرانسوی دونت ناد اینترتینمنت می‌گوید: «ما خوشحال از پذیرش تنسنت به‌عنوان یک سرمایه‌گذار هستیم. وقتی یک شرکت بسیار بزرگ ویدیوگیمی مثل تنسنت در استودیو شما سرمایه‌گذاری می‌کند، می‌فهمید که به شرکت باور دارد. سرمایه‌گذاری‌های تنسنت پشت داستان چند موفقیت بزرگ شرکت‌های ویدیوگیمی در چند سال اخیر به چشم می‌خورند و این شرکت چینی سرمایه‌گذار برخی از مهم‌ترین استودیوهای پیشرو صنعت بازی‌سازی به حساب می‌آید».

لوگو و ساختمان شرکت چینی تنسنت و تصویر اعضای استودیو بازی سازی دونت ناد

دونت ناد که به‌تازگی یک شعبه جدید هم در شهر مونترآل کشور کانادا تأسیس کرد، هم‌اکنون چهار پروژه‌ی در دست تولید دارد که یکی از آن‌ها در همکاری با شرکت فوکس هوم اینتراکتیو ساخته می‌شود. مدیر اجرایی دونت ناد این‌گونه صحبت‌های خود راجع به سرمایه‌گذاری تنسنت را تکمیل کرد: «افزایش یافتن سرمایه شرکت به ما فرصت این را می‌دهد که سرعت و کیفیت برنامه‌های خود برای ساخت بازی‌های ویدیویی را افزایش بدهیم. ما می‌خواهیم به گسترش جهان آثار اورجینال خود بپردازیم و با عرضه‌ی مستقل بازی‌ها، سود کامل آن‌ها را دریافت کنیم».


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده