// شنبه, ۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۰

آپدیت 1.1 سایبرپانک 2077 منتشر شد؛ پایداری بیشتر بازی و رفع چند باگ

استودیو سی‌دی پراجکت رد پچ 1.1 بازی Cyberpunk 2077 را تحویل گیمرها داد و گفت که چند هفته‌ی دیگر نیز بزرگ‌ترین آپدیت محصول به اسم پچ 1.2 را منتشر خواهد شد.

گیمرها هم‌اکنون می‌توانند نخستین آپدیت بزرگ سایبرپانک 2077 را که پچ 1.1 نامیده می‌شود، برای پلی استیشن، ایکس باکس و کامپیوترهای شخصی دریافت کنند. همچنین نسخه گوگل Stadia بازی Cyberpunk 2077 اکنون به‌روزرسانی شده است. سازندگان می‌گویند که پچ 1.1 باگ‌ها و مشکلات مختلفی در بازی را برطرف می‌کند و برخی از ایرادهای اساسی که طی تعدادی از مراحل عملا تجربه‌ی سایبرپانک 2077 را برای عده‌ای ناممکن می‌کردند، با آین آپدیت از بین می‌روند. هرچند درنهایت سی‌دی پراجکت رد می‌گوید که یکی از اهداف اصلی پچ 1.1 آن است که بازی Cyberpunk 2077 را آماده‌ی دریافت به‌روزرسانی‌های بعدی کند.

کاربران نسخه‌ی کامپیوترهای شخصی دیگر با این آپدیت مطمئن می‌شوند که حجیم شدن فایل ذخیره‌سازی به هیچ عنوان تاثیری روی خراب شدن آن نخواهد داشت. گیمرهای کنسولی هم می‌توانند امیدوار باشند که بعد از دانلود آپدیت، کمتر لود نشدن درست و به‌موقع آیتم‌ها و تکسچرهای مختلف را ببینند. زیرا پچ 1.1 بازی را بهتر از قبل با سرعت رم و سرعت انتقال داده در حافظه‌ی کنسول‌های نسل هشت سونی و مایکروسافت هماهنگ کرده است. درنهایت هم باید بدانید که پس از نصب آپدیت جدید با گلیچ‌های گرافیکی کمتری روبه‌رو هستید.

جانی سیلورهند مشغول خوانندگی و فریاد زدن در بازی Cyberpunk 2077

شرکت سی‌دی پراجکت باور دارد که حالا بازی کمتر از قبل کرش می‌کند و در اکثر لحظات، فریم‌ریت بالاتری نسبت به گذشته دارد. همچنین برخی باگ‌ها که امکان کسب چند تروفی و اچیومنت را از برخی از افراد گرفته بودند، بالاخره با این آپدیت برطرف می‌شوند. فهرست کامل موارد بهبودیافته در بازی Cyberpunk 2077 پس از دانلود پچ 1.1 را می‌توان در وب‌سایت رسمی آن مشاهده کرد. راستی با اینکه نسخه‌های نسل ۹ بازی Cyberpunk 2077 در اصل اواخر سال ۲۰۲۱ میلادی از راه می‌رسند، آپدیت فعلی تا حدی هم وضعیت بازی روی کنسول‌های نسل ۹ را بهتر می‌کند.

اکنون یکی از بزرگ‌ترین پرسش‌های بازیکنان این است که آیا پچ 1.1 وضعیت بازی را انقدر بهتر می‌کند که سونی راضی به برگرداندن آن به فروشگاه دیجیتالی پلی استیشن شود؟ اگر این‌طور نیست، آیا پچ 1.2 بازی را به آن سطح کیفی مورد نیاز می‌رساند؟ در هر حالت باید صبر کرد و دید که بررسی‌های رسانه‌ها و صد البته مخاطبان چه حقایقی را راجع به تاثیرات پچ 1.1 نشان می‌دهند؛ تا بفهمیم بازی سایبرپانک 2077 واقعا چه‌قدر نسبت به نسخه‌ی 1.06 پیشرفت کرده است. زومجی در بررسی بازی Cyberpunk 2077 به آن نمره‌ی ۸ از ۱۰ را داد و در جمع‌بندی نوشت:

بازی Cyberpunk 2077، از ابتدا هم اثری با بلندپروازی‌های خاص به‌نظر می‌رسید و خب راستش را بخواهید، برای اینکه بتواند واقعا به سطح ایده‌هایش برسد، هنوز هم جای کار دارد. چرا که نسخه منتشر‌شده از بازی، از یک طرف واقعا در سطح بسیار بالایی است؛ سایبرپانک داستان خیلی خوبی را به شکلی عالی روایت می‌کند و کاراکتر‌هایش آنقدر شخصیت‌پردازی درجه یکی دارند که تعامل با آن‌ها تا مدت‌ها از ذهن‌تان پاک نخواهد شد.

بااین‌حال وقتی به بحث گیم‌پلی بازی می‌رسیم، به همان میزان که می‌توان از سیستم‌های نقش آفرینی آن لذت برد، هوش مصنوعی ضعیف اثر لذت مبارزات بازی را خراب می‌کند و حتی کیفیت خوب هسته اصلی این بخش‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. همچنین از حیث خلق یک تجربه جهان‌باز، بازی محدودیت‌هایی دارد که واقعا چند سالی از استاندارد‌های چنین آثاری عقب به‌نظر می‌رسند.

درنهایت یکی دیگر از مشکلات اساسی بازی هم ایراد‌های فنی آن است که گاهی در حد باگ‌های بصری هستند و گاهی هم واقعا تجربه بازیکن را خراب می‌کنند. با این تفاسیر، ساخته جدید سی‌دی پراجکت رد اثری با پتانسیل فوق‌العاده است که انگار عجولانه منتشر شده؛ پس پیشنهاد می‌کنم برای اینکه بتوانید واقعا از آن لذت ببرید، مدت بیش‌تری صبر کنید تا سازندگان با رفع این ایراد‌ها، بازی را خیلی بیشتر از الان به آن چیزی که پتانسیلش را دارد نزدیک کنند. اما اگر صبور نیستید و با مشکلات ذکر‌شده هم مسئله‌ای ندارید، سایبرپانک ۲۰۷۷ همین الان هم تجربه مناسبی است.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده