نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۰

مشخصات سیستم مورد نیاز برای اجرای نسخه پی سی The Medium مشخص شد

استودیوی بلوبر تیم، حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای نسخه پی سی بازی نسل جدید The Medium را در کیفیت‌های مختلف شامل ویژگی‌های جدیدی مانند Ray Tracing اعلام کرده است.

بازی ترسناک و روانشناختی The Medium از استودیوی بلوبر تیم در کمتر از ۱۰ روز دیگر برای پلتفرم‌های مختلف منتشر خواهد شد. علاقه‌مندان به تجربه این بازی به‌زودی می‌توانند در دنیای عجیب و منحصربه فرد مدیوم به ماجراجویی بپردازند. در همین راستا، اطلاعات جدیدی از سوی توسعه‌دهندگان این بازی منتشر شده که برای کاربران پی سی از اهمیت بالایی برخوردار است. براین‌اساس، جزئیات کامل مشخصات سیستم مورد نیاز جهت اجرای بازی The Medium روی کامپیوترهای شخصی مشخص شده که در ادامه به جوانب مختلف آن خواهیم پرداخت. شما می‌توانید از این طریق از میزان توانایی سیستم خانگی خود برای اجرای این بازی در کیفیت‌های مختلف اطلاع حاصل کنید.

قبل از ورود به جزئیات این بخش، چند نکته‌ی مهم وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. اول از همه اینکه تمامی این مشخصات برای اجرای بازی در رزولوشن‌های مختلف و نرخ فریم ثابت 30FPS اندازه‌گیری و مشخص شده‌اند. بنابراین اگر قصد اجرای بازی در نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه یا بالاتر را داشته باشید، باید سیستم قدرتمندتری را در مقایسه با فهرست زیر جمع‌آوری کرده باشید.

لازم به ذکر است که برای اجرای این بازی در کمترین مشخصات گرافیکی ممکن، به سیستم چندان سنگینی نیاز نخواهید داشت. برای این منظور، یک کارت گرافیک GTX 1650 Super یا AMD R9 390X رزولوشن 1080p را برای شما به ارمغان خواهد آورد. درکنار این کارت، یک سی پی یو Intel Core i5 6600 یا هریک از مدل‌های سری AMD Ryzen 5 کافی خواهد بود. ۸ گیگابایت حافظه رم نیز کمترین مقداری است که برای اجرای این بازی قابل استفاده خواهد بود. تمامی مشخصات گرافیکی بالاتر از این، به حداقل ۱۶ گیگابایت رم نیاز دارند.

سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی The Medium

در بخش تنظیمات پیشنهادی این بازی، سیستم مورد نیاز قوی‌تری نیاز خواهد بود. برای این منظور به یک کارت گرافیک GTX 1660 Super یا AMD RX 5600 XT 6GB برای اجرای بازی در رزولوشن Full HD نیاز خواهید داشت. همان‌طور که مشاهده می‌کنید در بخش پردازنده گرافیکی مورد نیاز جهت دستیابی به تنظیمات پیشنهادی این بازی جهش چندان بزرگی دیده نمی‌شود؛ بلکه نیاز بازی به قابلیت پردازش خام (raw processing) است که افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد. پردازنده مرکزی مورد نیاز در این کیفیت نیز Intel Core i5 9600 یا i7 9700 تعیین شده است. اگر از کاربران محصولات AMD باشید هم Ryzen 7 3700X نیاز شما را برطرف خواهد کرد.

با ورود به تنظیمات گرافیکی الترا (Ultra) این بازی، به خوبی می‌توان نیاز بالای The Medium به یک سخت‌افزار قدرتمند را مشاهده کرد. مجدداً در نظر داشته باشید که این تنظیمات جهت اجرای بازی در روزلوشن 4K و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه گزارش شده است. توسعه‌دهندگان Bloober Team برای این منظور یک کارت گرافیک RTX 2080 8GB یا RTX 3060 TI را پیشنهاد می‌کنند. کارت گرافیک AMD RX 6800 16GB نیز به‌عنوان گزینه جایگزین در نظر گرفته شده است.

جهان های موازی بازی The Medium

وقتی که وارد محدوده‌ی Ray-Tracing شویم، سخت‌افزار مورد نیاز بازی به‌شدت افزایش خواهد یافت. به‌ویژه برای کارت گرافیک‌های انویدیا که برای اجرای The Medium با رزولوشن 1440p و در حالت استفاده از قابلیت ری تریسینگ به RTX 3060 TI یا RTX 2080 8GB احتیاج خواهید داشت. اگر همه مشخصات گرافیکی را به بیشترین حالت ممکن برسانیم، برای دستیابی به روزلوشن 4K حداقل به یک کارت گرافیک گران‌قیمت Nvidia’s RTX 3080 نیاز خواهیم داشت.

صرف‌نظر از اینکه این بازی را در چه کیفیتی اجرا می‌کنید، برای نصب The Medium روی سیستم‌های خود به حداقل ۵۰ گیگابایت حافظه خالی روی هارد نیاز دارید. البته که برای اجرای سریع‌تر و لودینگ‌های کوتاه‌تر بهتر است بازی را روی حافظه SSD سیستم نصب کنید. بازی مدیوم در تاریخ ۲۸ ژانویه (۹ بهمن) برای پی سی و ایکس باکس سری ایکس و اس منتشر خواهد شد.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده