نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۲۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۱

عرضه موفق‌تر PS5 و Xbox Series X نسبت به PS4 و Xbox One در انگلستان

کریستوفر درینگ از وبسایت GamesIndustry در اظهارات جدید خود ازطریق توییتر اعلام کرده که فروش کنسول‌های جدید سونی و مایکروسافت در انگلستان و در مقایسه با  PS4 و ایکس باکس وان در سال ۲۰۱۳ بیشتر بوده است.

در سال ۲۰۲۰ شاهد عرضه کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | اس به‌عنوان نمایندگان سونی و مایکروسافت در نسل نهم کنسول‌های بازی بودیم. بسیاری از کارشناسان عقیده داشتند که در پی شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از خطوط تولید سخت‌افزاری این دو شرکت، کنسول‌های جدید در سال ۲۰۲۰ عرضه نخواهند شد؛ بااین‌حال، سونی و مایکروسافت تلاش کردند تا پایبندی به زمان از پیش تعیین شده‌ی خود، PS5 و Xbox Series X/S را به موقع به‌دست طرفداران برسانند. البته کمبود موجودی بسیاری از فروشگاه‌های بزرگ جهان به‌دلیل عدم تأمین کافی از سوی این دو شرکت نیز از جمله حاشیه‌هایی بود که از زمان عرضه کنسول‌های جدید ایجاد شده بود.

باوجود اینکه چند ماهی از زمان آغاز عرضه کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | اس می‌گذرد، هنوز آمار و ارقام دقیقی از نحوه عملکرد آن‌ها در ابتدای زمان عرضه منتشر نشده است. هرچند به نظر می‌رسد که میزان استقبال از هردوی این کنسول‌ها فراتر از حد انتظارات بوده و این موضوع به‌طور ویژه در بازار انگلستان مشهود بوده است.

پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان

کریستوفر درینگ از وبسایت GamesIndustry در ادامه‌ی صحبت‌های اخیر خود درباره میزان فروش کنسول نینتندو سوییچ در سال ۲۰۲۰، به مقایسه نحوه عملکرد کنسول‌های جدید سونی و مایکروسافت با موعد مشابه سال ۲۰۱۳ و در زمان عرضه پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان پرداخته است. براساس ادعای درینگ، فروش PS5 و ایکس باکس‌ سری ایکس | اس در زمان عرضه در کشور انگلستان، بیشتر از PS4 و ایکس باکس وان در سال ۲۰۱۳ بوده است. متأسفانه هنوز آمار دقیقی از این اختلاف ارائه نشده است.

کریستوفر درینگ در متن توییت جدید خود می‌نویسد:

«میزان فروش کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | اس در مقایسه با پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان در یک دوره زمانی مشابه، بیشتر بوده است. این آمار بسیار چشمگیر به نظر می‌رسد.»

می‌توان گفت که باتوجه به ترند شدن جهانی پلی استیشن 5 در زمان عرضه و البته با در نظر داشتن سابقه کنسول‌های سونی در سال‌های گذشته، این یک اتفاق طبیعی برای کنسول PS5 به شمار می‌رود. از سوی دیگر، باتوجه به آمار و ارقامی که طی هفته‌های گذشته از دیگر کشورهای اروپایی مانند اسپانیا و فرانسه به گوش می‌رسید، این خبر می‌تواند برای کنسول‌های جدید ایکس باکس نیز امیدوار کننده به نظر برسد. البته باید همچنان این نکته را در نظر داشت که هردو شرکت با مشکلات جدی در زمینه تأمین نیاز بازار مواجه بوده و نمی‌توان به‌طور قطع درباره عملکرد کنسول‌های جدید در ماه‌ها و سال‌های پیش رو  اظهارنظر کرد.

کنسول های جدید سونی و مایکروسافت با بازی های انحصاری

این در حالی است که تعدادی از تحلیلگران برجسته صنعت بازی عقیده دارند که روند رو به رشد فروش کنسول نینتندو سوییچ در سال ۲۰۲۱ نیز کند نخواهد شد. مت پیسکاتلا، از گروه آنالیز و تحقیق NPD Group به همراه دکتر سرکان از شرکت Kantan Games و پیرز هاردینگ-رولز از Ampere Analysis در نشست اخیر خود با وبسایت Gamesindustry.biz اظهار داشتند که کنسول محبوب سوییچ در سال جدید میلادی بار دیگر به‌عنوان پرفروش‌ترین کنسول سال لقب خواهد گرفت.

اگر شما هم تاکنون موفق به تهیه یکی از کنسول‌های نسل جدید شدید، نظرات خود را با زومجی در میان بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده