// پنجشنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۵۲

صداپیشه‌ی ابی در The Last of Us Part 2 درباره‌ی ابراز تنفر برخی طرفداران از این شخصیت می‌گوید

لارا بیلی، صداپیشه‌ی شخصیت ابی در The Last of Us Part 2 اخیرا طی مصاحبه‌ای درباره‌ی ابراز تنفر و واکنش‌های منفی که قبل از انتشار بازی از طرف برخی افراد نسبت به این کارکتر و کل داستان آن نشان داده می‌شد، صحبت می‌کند.

The Last of Us Part 2 یکی از مهم‌ترین و بهترین بازی‌های منتشر شده در سال ۲۰۲۰ به شمار می‌رود. دومین قسمت از یکی از تحسین‌ شده‌ترین بازی‌های چند سال اخیر که بسیاری از طرفداران به‌شدت منتظر عرضه‌ی آن بودند، سرانجام در خرداد ۹۹ منتشر شد و توانست نمرات بسیار خوبی را از منتقدین دریافت و حتی جوایز ویدیو گیمی زیادی را از جمله بهترین بازی سال گیم اواردز کسب کند. بااین‌حال، داستان لست آو آس 2 کم جنجال‌برانگیز نبوده است و همین موضوع باعث ایجاد بحث‌هایی بین طرفداران و مخالفان آن، مخصوصا در فضای اینترنت شده است.

باتوجه‌به اینکه حجم بحث‌های ایجاد شده حول داستان بازی بسیار زیاد است، بیان تک‌تک آن‌ها در این پست نمی‌گنجد؛ اما اگر دوست دارید از فلسفه‌ی داستانگویی The Last of Us Part 2 سر دربیاورید، پیشنهاد می‌کنیم که مقاله‌ی اخیر رضا حاج‌محمدی را در این خصوص از اینجا مطالعه کنید.

یکی از محل‌های بحث و اختلاف نظر بین دوستداران لست آو آس مربوط‌به یکی از شخصیت‌های قسمت دوم به نام ابی می‌شود. حال صداپیشه‌ی این کارکتر به‌تازگی درباره‌ی تنفر شدیدی که برخی طرفداران نسبت به ابی ابراز می‌کردند صحبت کرده است.

مطلب زیر ممکن است بخش‌هایی از داستان بازی The Last of Us Part 2 را برای شما فاش کند

.

.

.

شخصیت Abby در بازی  The Last of Us Part 2

لارا بیلی، صداپیشه‌ی شخصیت ابی طی مصاحبه‌ی مفصلی که اخیرا با وب‌سایت گیم‌اینفرمر داشته، درباره‌ی صداگذاری نقش این کارکتر صحبت می‌کند. نقش شخصیت ابی اندرسون در محتوای بازاریابی ناتی داگ برای The Last of Us Part 2 مخفی نگه داشته شده بود. بااین‌حال، این شخصیت در تریلرهای مختلفی از بازی حضور داشت و کسی نمی‌دانست که او قرار است چه نقشی در داستان بازی ایفا کند. حتی این موضوع را که قرار است تقریبا در نصف مدت بازی کنترل او به‌دست بگیریم و روایت داستان را از دید او تجربه کنیم، از طرفداران مخفی نگه داشته شد.

بااین‌حال، در مدت کمی که به انتشار بازی باقی مانده بود، اطلاعات زیادی از داستان باز لو رفت که در میان آن‌ها نقش ابی نیز فاش شد. همین موضوع باعث شد حتی قبل از اینکه The Last of Us Part 2 روانه‌ی بازارها شود، بسیاری از طرفداران واکنش منفی و شدیدی نسبت به داستان بازی و نقش ابی در آن نشان دهند. بیلی این موضوع را به‌خاطر می‌آورد و دراین‌باره می‌گوید که دلیل این حجم از تنفر که ناگهان از طرف برخی طرفداران ابراز می‌شد، به اسپویلرهای ناقص و بعضا نادرست منتشر شده برمی‌گشت. بیلی می‌گوید از این موضوع مطمئن بود که بازیکنان پس از اینکه بازی را تجربه کنند، متوجه خواهند شد که بسیاری از این اسپویلرهای داستانی نادرست یا ناقص بوده‌اند.

بیمارستان فایرفلای‌های در بازی the last of us

با این وجود، او می‌گوید از اینکه چقدر واکنش‌های برخی افراد نسبت به این موضوع حالتی غریزی و فکرنشده داشت جا خورده بود. او توضیح می‌دهد که بخش اعظمی از این ابراز تنفرها به این برمی‌گشت که افراد مذکور داستان کلی بازی را نمی‌دانستند و چونکه بازی هنوز منتشر نشده بود، قادر نبودند که از زاویه‌ی دید ابی داستان The Last of Us Part 2 را تجربه کنند.

بیلی توضیح می‌دهد: «می‌دانستم که به‌طور قطع برخی افراد واکنش‌های منفی از خود نشان خواهند داد. می‌دانستم که [به‌عنوان صداپیشه‌ی ابی] در معرض ابراز تنفر برخی بازیکنان قرار می‌گیرم؛ اما انتظار نداشتم که به این گستردگی باشد. در آن زمان طوفانی به‌پا شده بود که فکر می‌کنم بخش زیادی از آن تقصیر موارد درز پیدا کرده بود. اگر اولین تجربه‌ی شما از داستان The Last of Us Part 2 مستقیم بازی کردن خود بازی باشد، به تجربه‌ی آن ادامه می‌دهید تا به آخر آن برسید و تازه آن زمان است که شاهد بلوغ شخصیت‌های اصلی بازی هستید و از نظر فکری داستان را درک می‌کنید. اما از چند ماه قبل از انتشار بازی ناگهان سروکله‌ی اسپویلرهای بازی پیدا می‌شود. پس از این اتفاقات، افراد زیادی از چند ماه قبل از تجربه‌ی خود بازی و درک داستان ابی، شروع کردند به گرفتن گارد دفاعی دربرابر داستان The Last of Us Part 2. به‌نظر می‌رسد که هنوز هم بسیاری افراد نتوانسته‌اند روایت داستانی مربوط‌به ابی را درک کنند.»

اَبی برای کشتن جول آماده می‌شود

درنهایت اما بیلی می‌گوید که به نقش و عملکرد کارکتر ابی در داستان بازی افتخار می‌کند و فکر می‌کند که او یکی از شخصیت‌های چالش‌برانگیزی است که در طول دوران حرفه‌ای خود، صداپیشگی آن را برعهده گرفته است. فارغ از این موضوع که آیا شما توانستید با کارکتر ابی ارتباط برقرار کنید یا خیر، نکته‌ای غیرقابل‌انکار این است که این دختر عضلانی قطعا بر مسیر داستان مجموعه‌ی The Last of Us تاثیر گذاشته است.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی شخصیت ابی چیست؟ نقش او را در داستان The Last of Us Part 2 چگونه می‌بینید؟ لطفا نظرات خود را درصورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده