نویسنده: آریا بهپور
// یکشنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۶

بازی Age of Empires 4 وارد مراحل اصلی تولید شده است

سازندگان بازی Age of Empires 4 این روزها در حال تجربه‌ی نسخه‌ای تقریباً کامل از آن هستند و کار روی بازی با سرعت به پیش می‌رود.

سه سال و نیم از معرفی بازی Age of Empires 4 توسط مایکروسافت می‌گذرد؛ بازی استراتژی عظیمی که توسط استودیو رلیک (Relic Entertainment) با کمک World's Edge در دست تولید است. به‌تازگی مطلع شدیم که تولید بازی به مرحله‌ای رسیده که اکنون سازندگان می‌توانند بخش‌های مختلف آن‌را مانند یک بازی کامل تجربه کنند و به رفع ایرادات و آماده‌سازی بیشتر آن بپردازند.

شانون لافتیس، از اعضای قدیمی مایکروسافت که مدیریت World's Edge را برعهده دارد و به‌همراه این زیرمجموعه‌ی استودیوهای بازی ایکس باکس روی تولید نسخه‌های مختلف Age of Empires نظارت می‌کند، به مناسبت آغاز سال نوی میلادی به ارائه‌ی توضیحاتی در مورد پروژه‌های در دست تولید خود پرداخته است. او در مورد Age of Empires 4 می‌گوید: «نمی‌خواهم باعث حسادت شما شوم، ولی ما هر روز در حال بازی کردن Age of Empires 4 هستیم و در هر دو استودیوی واشنگتن و ونکوور به تجربه‌ی روزانه‌ی آن می‌پردازیم.»

طبق صحبت‌های لافتیس به‌نظر می‌رسد بازی وارد فاز اساسی تولید خود شده و البته این قضیه لزوماً به معنای این نیست که به‌زودی عرضه خواهد شد، بلکه ممکن است کار روی کامل‌تر کردن بازی و رفع ایرادات آن مدت‌ها ادامه داشته باشد.

به‌گفته‌ی لافتیس: «تولید بازی‌های استراتژی هم‌زمان خیلی مفرح و جذاب است. در ابتدا مدتی طول می‌کشد تا بخش‌های مختلف بازی از سیستم اقتصادی و هوش مصنوعی تا شبیه‌سازی و رندر را به‌طور جداگانه انجام دهید و سپس مدتی هم صرف هماهنگ کردن تمام این بخش‌ها با یکدیگر می‌شود و پس‌از آن با چیزی مواجه می‌شوید که می‌توان اسم آن‌را یک بازی ویدیویی گذاشت؛ بازی‌ای که هرچند هنوز نیازمند رفع ایرادات و بهبود بخش‌های مختلف و ایجاد تعادل در گیم‌پلی است، ولی هسته‌ی اصلی آن کاملاً به محصولی که قرار است وارد بازار شود، شباهت دارد.»

او در ادامه حس و حال ایج آو امپایرز 4 را کاملاً مشابه نسخه‌های قبلی و وفادار به بازی‌های کلاسیک این مجموعه می‌داند و از در راه بودن Lords of the West نیز می‌گوید؛ بسته الحاقی بازی Age of Empires 2: Definitive Edition که قرار است در تاریخ ۲۶ ژانویه ۲۰۲۱ (۷ بهمن ۱۳۹۹) برای این اثر محبوب عرضه شود.

طرفداران ایج آو امپایرز مدت‌ها است که در انتظار تجربه‌ی چهارمین نسخه‌ی این مجموعه به‌سر می‌برند و باید دید استودیو رلیک بعد از موفقیت در تولید بازی‌های بزرگی چون Company of Heroes و Warhammer 40000: Dawn of War، با این بازی استراتژی تاریخی چه خواهد کرد.


منبع PC Gamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده