// دوشنبه, ۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۲

سازندگان Blood & Truth روی یک بازی جدید کار می‌کنند

استودیوی لندن سونی که آثاری چون‌ Blood & Truth و The Getaway: Black Monday را در کارنامه‌ی خود دارد، مشغول ساخت «بازی بزرگ بعدی» خود برای کنسول پلی استیشن 5 است.

پلتفرم پلی استیشن VR در طول سال‌های گذشته و در دوران اوج کنسول پلی استیشن 4 توانست بازی‌های باکیفیت و جذاب زیادی تقدیم مخاطبان خود کند. بازی‌هایی مانند نسخه‌ی واقعیت مجازی Resident Evil 7 یا AstroBot: Rescue Mission. بازی استروبات که به‌طور خاص مورد تحسین منتقدین زیادی قرار گرفت و در وب‌سایت متاکریتیک موفق شد به نمره‌ی ۹۰ دست پیدا کند که برای یک بازی واقعیت مجازی نمره‌ای بسیار عالی به شمار می‌رود. بااین‌حال، یکی دیگر از بازی‌های تحسین‌شده‌ی این پلتفرم، یعنی Blood & Truth را نباید از یاد برد. بازی‌ای که مانند فیلم‌های جیمزباند پر شده بود از صحنه‌های اکشن و پر زد و خرد.

Blood & Truth که توسط استودیوی لندن سونی ساخت شده بود، گیم‌پلی کوتاهی داشت، ولی از طرفی به‌خاطر ارائه‌ی یک تجربه‌ی ناب و هیجان‌انگیز واقعیت مجازی روی PSVR، توانست نزد بازیکنان و منتقدین خوش بدرخشد. در این بازی، بازیکنان با یک تجربه‌ی وی‌آر اول‌شخص طرف بودند که پر از مراحلی بود که آدرنالین محض را به رگ‌ها تزریق می‌کرد و از جلوه‌های بصری بسیار خوبی نیز برخوردار بود. حال طبق جدیدترین اخبار دنیای بازی، همان تیمی که روی بلاد اند تروث کار کرده، در حال ساخت بازی جدیدی برای کنسول پلی استیشن 5 است.

شلیک با کلت و مگنوم به دشمنان در بازی وی‌آر Blood & Truth

براساس توضیحاتی که در پروفایل لینکدین سرپرست تیم جلوه‌های بصری Sony's London Studio نوشته شده، او در حال کار روی یک بازی جدید برای پلی استیشن 5 است. هنوز اطلاعات بیشتری از این پروژه‌ی جدید ارائه نشده است. باید منتظر ماند که اطلاعات رسمی از این بازی منتشر شود تا ببینیم آیا شعبه‌ی لندن سونی یک تجربه‌ی واقعیت مجازی دیگر برای پلی استیشن 5 تدارک دیده است یا قرار است یک آی‌پی کاملا جدید با گیم‌پلی غیر وی‌آر تقدیم دارندگان کنسول نسل نهمی سونی کند.

به‌علاوه، با نگاه کردن به صفحه‎‌ی آگهی‌های استخدامی این استودیو در وب‌سایت رسمی‌شان، درمی‌یابیم که آن‌ها به‌دنبال جذب یک برنامه‌نویس ارشد آنلاین برای «بازی بزرگ بعدی» خود هستند. به‌ همین دلیل، احتمال دارد که جدیدترین بازی استودیوی لندن سونی دارای ویژگی‌های آنلاین و چندنفره باشد. این موضوع زمانی جالب می‌شود که بدانیم سونی معمولا در استودیو‌های فرست-پارتی خود روی بازی‌های آنلاین سرمایه‌گذاری نمی‌کند.

شلیک به یک هلیکوپتر با نارنجک‌انداز در بازی وی‌آر Blood & Truth

استودیو‌های فرست-پارتی سونی درحال‌حاضر مشغول توسعه‌ی چند بازی به‌شدت مورد انتظار هستند. استودیوی سانتا مونیکا قرار است بازی God of War Ragnarok را تقدیم طرفداران کند. از طرفی، استودیوی پلی‌فونی دیجیتال در حال کار روی جدیدترین نسخه از مجموعه‌ی شبیه‌ساز ریسینگ خود یعنی Gran Turismo 7 است. درنهایت نیز استودیوی گوریلا گیمز بازی Horizon 2: Forbidden West را می‌سازد. نکته‌ی هیجان‌انگیز برای طرفداران بازی‌های انحصاری پلی استیشن این است که تمام این بازی‌های بزرگ برای عرضه در سال ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شده‌اند و اگر تمام آن‌ها در این سال منتشر شوند، دارندگان پلی استیشن 5 سال بسیار خوبی را تجربه خواهند کرد.

استودیوی لندن سونی ۱۸ سال پیش در سال ۲۰۰۲ و زمانی‌که کنسول پلی استیشن 2 تکنولوژی سونی را در ساخت کنسول‌های بازی به رخ همگان می‌کشید، تأسیس شد. یکی از بازی‌های خوش‌ساخت آن‌ها در سبک اکشن-نقش‌آفرینی جهان باز که در سال ۲۰۰۴ برای این کنسول منتشر شد، The Getaway: Black Monday بود. بااین‌حال، این استودیو از زمان تأسیس‌اش تاکنون آثار کمی را توسعه داده و روانه‌ی بازار کرده است. این‌طور که مشخص است، به‌نظر می‌رسد سونی از این به بعد قصد دارد بیشتر روی شعبه‌ی لندن خود و تیم بااستعدادش سرمایه‌گذاری کند.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی بازی بعدی استودیوی لندن سونی چیست؟ حدس می‌زنید که یک بازی VR دیگر باشد یا با استفاده از کنترلر دوال سنس قابل بازی باشد؟ نظرات خود را درصورت تمایل می‌توانید با ما به اشتراک بگذارید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده