نویسنده: آریا بهپور
// پنجشنبه, ۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۱۰

تهیه‌کننده بازی Bloodborne و بازسازی Demon's Souls از استودیو ژاپن سونی جدا می‌شود

بعد از جدایی کیچیرو تویاما از استودیو ژاپن، ترویوکی توریاما نیز از این زیرمجموعه‌ی سونی جدا شده و به استودیوی جدیدی می‌رود.

کمتر از یک ماه قبل بود که کیچیرو تویاما، خالق بازی سایلنت هیل (Silent Hill) خبر جدایی خود از استودیو ژاپن، یکی از قدیمی‌ترین زیرمجموعه‌های سونی را اعلام کرد و اکنون در جدیدترین اخبار بازی مطلع شدیم که یکی دیگر از اعضای مهم این استودیو نیز از آن جدا می‌شود؛ ترویوکی توریاما که سابقه‌ی تهیه‌کنندگی بازی‌های بزرگی را برای کنسول‌های سونی داشته است.

توریاما را بیش‌از هرچیز به‌عنوان تهیه‌کننده‌ی بازی بلادبورن (Bloodborne) برای پلی استیشن 4 و همین‌طور بازسازی دیمنز سولز (Demon's Souls) برای پلی استیشن 5 می‌شناسیم؛ بازی‌هایی که هرچند هیچ‌کدام تولید استودیو ژاپن نیستند، ولی این استودیو نقش پررنگی در تولید هر دو داشته و به فرام سافتور (FromSoftware) در تدارک بلادبورن و همچنین به بلوپوینت (Bluepoint) در طراحی بازسازی دیمنز سولز کمک زیادی کرده است. دراین‌میان توریاما هم نقش مهمی در مراحل تهیه و تولید هر دو بازی داشت و جزو اعضای کلیدی استودیو ژاپن در این زمینه محسوب می‌شد.

ترویوکی توریاما در حال سخنرانی در جلسه پلی استیشن

او که در تهیه‌ی بازی Soul Sacrifice برای پلی استیشن ویتا و بازی Deracine (اثری واقعیت مجازی از هیدتاکا میازاکی برای پلی استیشن VR) نیز نقش داشته، در توییتی به مناسبت جدایی خود از سونی نوشته است: «در پایان ماه دسامبر استودیو ژاپن را ترک خواهم کرد و از تمام آن‌هایی که در این مدت پشتیبان این استودیو بودند، ممنونم. همچنان با چالش‌های ساخت بازی‌های ویدیویی همراه خواهم بود و در استودیوی جدید خود به ساخت IPهای تازه ادامه خواهم داد و از شما هم می‌خواهم به پشتیبانی از کارهایم ادامه دهید.»

جدیدترین اثر استودیو ژاپن، بازی Astro's Playroom بود که روی تمام مدل‌های پلی استیشن 5 وجود دارد و با استقبال خوبی هم مواجه شده است. حال باید دید باتوجه‌به جدایی تعدادی از اعضای کلیدی استودیو، چه آینده‌ای در انتظار آن خواهد بود و سونی چه برنامه‌هایی برای این استودیوی قدیمی و محبوب دارد.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده