نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۲۸ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۵۲

بازی Diablo Immortal برخلاف دیابلو 3 یک تجربه تک شخصیتی خواهد بود

بنابر اعلام بلیزارد، این شرکت رویکرد جدیدی را در قبال Diablo Immortal در پیش گرفته که برخلاف دیابلو 3، یک تجربه «تک شخصیتی» را ارائه خواهد کرد.

بلیزارد روز پنج شنبه جزئیات جدیدی از بازی موبایل Diablo Immortal را منتشر کرده و حتی نسخه آزمایشی این بازی را نیز برای منطقه استرالیا عرضه کرد. Diablo Immortal از جهات مختلفی به بازی Diablo 3 شباهت دارد؛ هرچند بلیزارد در رویداد پیش نمایش این بازی اعلام کرده که بازی موبایلی این شرکت بیش از اینکه به مجموعه Diablo روی پی سی و کنسول‌های بازی شباهت داشته باشد، یک تجربه «تک شخصیتی» را ارائه می‌کند. درواقع یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های بازی‌های Diablo یعنی سیستم فصل‌های مختلف این بازی در Diablo Immortal وجود نخواهد داشت.

فصل‌های جدید بازی Diablo 3 سال‌ها است که این بازی را بین مخاطبان آن تازه و به روز حفظ کرده است. اگر با نحوه کارکرد این سیستم آشنایی ندارید، باید گفت که هرچند ماه یک بار، بلیزارد یک فصل جدید را برای Diablo 3 عرضه می‌کند. در هریک از این فصل‌ها، از بازیکنان خواسته می‌شود تا با یک کاراکتر جدید کار خود را آغاز کرده و مجدداً از صفر به تجهیز و تقویت این شخصیت بپردازند. سپس بازیکنان این کاراکتر را با افکت‌ها و قابلیت‌های ویژه و منحصر‌به‌فرد هر فصل تطبیق داده و تا چند ماه میزان پیشرفت خود در مقایسه با سایر بازیکنان را به چالش می‌کشند. بعد از آن، بلیزارد یک فصل جدید با اتفاقات و مضامین تازه را منتشر کرده و این کارها دوباره از سر گرفته می‌شوند.

شخصیت بازی Diablo Immortal

حالا بلیزارد تصمیم دارد تا به‌جای ساخت و تقویت یک شخصیت و رها کردن آن در انتهای هر فصل، یک رویکرد «تک شخصیتی» را برای Diablo Immortal در پیش گرفته و اینبار امکان استفاده از چند کلاس مختلف را روی هر اکانت فراهم کند. بلیزارد انتظار دارد که بازیکنان اکثر ساعت‌های تجربه خود از این بازی را تنها به یک کاراکتر مشخص اختصاص دهند.

به‌نظر می‌رسد که بازی Diablo Immortal در این زمینه بیشتر از World of Warcraft الگوبرداری کرده باشد. Immortal می‌تواند به‌جای استفاده از سیستم فصل‌ها، بازیکنان را با ارائه محتوای جدید در قالب بسته‌های الحاقی و آپدیت‌های بزرگ، درگیر نگه دارد. بنابراین بازیکنان بعد از گذشت چند سال کاراکترهایی خواهند داشت که تمام زمان خود را صرف ساخت آن‌ها کرده و به‌نوعی نشان‌دهنده سطح آن‌ها در بازی خواهد بود.

این رویکرد جدید، تغییر بزرگی در فلسفه بازی‌های Diablo به شمار می‌رود که می‌توان برای بازیکنان هاردکور و قدیمی این مجموعه اهمیت بالایی داشته باشد. از زمانی‌که بلیزارد در سال ۲۰۱۲ اقدام به انتشار بازی Diablo 3 کرده است، بازیکنان تقریباً با بیش از ۳۰ شخصیت مختلف به تجربه بازی پرداخته‌اند. البته کاراکترهای Diablo 3 به‌گونه‌ای طراحی شدند که خیلی سریع و ساده قابل جایگزین شدن هستند. هریک از فصل‌های جدید این بازی رویدادها و وقایع متفاوتی را با خود به همراه دارند که شخصیت‌های خاص خود با توانایی‌های جدید را می‌طلبد. حالا به نظر می‌رسد که بلیزارد قصد دارد در سال‌های پیش رو، بیشتر روی کاراکترهای Diablo Immortal توجه کرده و تجربه متفاوتی را نسبت به Diablo 3 ارائه کند.


منبع polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده